پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1401 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 131967

توجه ویژه دولت سیزدهم نسبت به آموزش و مهارتهای آموزشی

عباس بیات با بیان اینکه دولت سیزدهم به بحث آموزش و مهارت آموزشی توجه ویژه ای دارد عنوان کرد: ردیف بوجه این هنرستان های کشور در بوجه سال آینده ۴.۷ برابر افزایش یافت.

صدای جنوب؛

عباس بیات در گردهمایی مدیران هنرستان ها و کارشناسان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در تالار فرهنگیان گچساران اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار هنرستان در سطح کشور وجود دارد که یک میلیون و ۸۰ هزار نفر هنرجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
بیات عنوان کرد: تعداد هنرآموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش داشته است.
مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته گرایش ۳۷.۷ درصد دانش آموزان پایه دهم به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بود در حالی که این میزان در سال تحصیلی جدید به ۳۹.۲ رسیده است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به بحث آموزش و مهارت آموزشی توجه ویژه ای دارد عنوان کرد: ردیف بوجه این هنرستان های کشور در بوجه سال آینده ۴.۷ برابر افزایش یافت.
بیات اظهار کرد: هنرستان‌ها سرآغاز روشن برای آینده اشتغال و اولین گام برای تولید کالای داخلی،کاهش بیکاری و مهارت‌آموزی هستند لذا توسعه و تجهیزاین مراکز باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش کشور خاطدنشان کرد: از محل فروش ۲ درصد عوارض گاز و بودجه سنوات اعتبار برای مدارس اموزشی کشور در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد از این میزان ارقام در هنرستان های کشور هزینه خواهد شد
بیات بیان کرد: برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد و کارآفرینی تقویت و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیاز است .
وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای علاوه بر تربیت نیروی انسانی توانمند و متناسب با نیاز بازار کار، در کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش مهمی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: بوجه هنرستان های کشور امسال ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۲ به بیش از سه هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.
حسنعلی عزت خواه مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، تعداد هنرستان های استان را ۷۲ باب اعلام کرد و گفت: بیش از هفت هزار و ۲۰۰ هنرجو در این واحد های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از تجهیزات این هنرستان ها در دولت سیزدهم به روز شده و طبق سر فصل های درسی جدید تکمیل مابقی تجهیزات این هنرستان ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت