پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1401 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 132185

استاندارکهگیلویه وبویراحمد: برخی‌ها کارشان فقط ایجاد تشویش وناامیدی مردم شده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این روزها برخی کارشان فقط ایجاد تشویش و اضطراب در جامعه شده و بدنبال ناامیدی مردم هستند از رسانه ها خواست با اخلاق مداری به این افراد بها ندهند.

سیدعلی احمدزاده روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک ماه شعبان در یاسوج، اظهار کرد: برخی ها بجای امید آفرینی در مردم و همراهی با یک دولت مردمی همواره بر طبل ناامیدی در جامعه می کوبند و مرتب زیر دل مردم را خالی می کنند.

 

استان شاهد افزایش چشمگیر اعتبارات است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اعتبار زیادی به استان اختصاص داده شده است، مدیران آماده فعال کردن پروژه‌ها و انجام کار جهادی باشند و روند پیشرفت کار باید در استان به خوبی دیده شود.

وی ادامه داد: جدای از اعتبارات سفر رئیس جمهور که هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، بودجه استان یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان می باشد و استان رتبه بیستم کشور در بودجه را دارد.

احمدزاده عنوان کرد: در حوزه‌های فناوری اطلاعات، راه روستایی و آب اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شد اما متاسفانه برخی از افراد با انتشار برخی خبرها به جای امیدآفرینی به دنبال ناامید کردن مردم هستند.ا

ستاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بند د قانون مبلغ ۸,۵ میلیارد تومان برای حاشیه شهرها و روستاها و حومه شهرها در نظر گرفته است تا خدمات لازم به این افراد داده شود، ضمن اینکه بیشترین حاشیه نشینی مربوط به شهر یاسوج است.

وی گفت: شبکه فیبرنوری با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است تا خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه فیبرنوری مجهز می‌شوند.

احمدزاده اضافه کرد: در چهار سال دولت سیزدهم استان در بسیاری از شاخص‌ها از محرومیت خارج می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور و بودجه استان بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان ۶۱,۸ درصد تخصیص به صورت نقد اعلام شد که در نوع خود کم‌نظیر است و تحرک جدی در پروژه‌های استان انجام خواهد گرفت

کشاورزی می باشد گفت: در استان ۱۶ هزار تن سردخانه وجود دارد که در دولت سیزدهم مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه دیگر صادر شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این سردخانه ها ظرف دو تا سه سال آینده احداث می شوند که با احداث سردخانه‌های جدید جلوی هدر رفت میوه‌های تولیدی استان و ضرر باغداران و کشاورزان گرفته می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه مجوز احداث مرغداری به استان داده نمی‌شد بیان کرد: خوشبختانه دو زنجیره تولیدی۲۵۰ هزار قطعه‌ای ظرف ماه‌‎های آینده در شهرستان گچساران به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها برای ۸۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: نظیر چنین کاری برای شهرستان بهمئی در دست اجرا است که در این حوزه به جایی می‌رسیم که در ۱۴۰۳ از واردات گوشت مرغ به استان بی‌نیاز می‌شویم و استان صادر کننده می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه، خوراک دام و طیور و آبزیان باید از استان‌های همجوار بیاید، گفت: ۱۰۰ هزار تن خوراک آبزیان نیاز داریم و ۸۵ هزار تن مجوز خوراک آبزیان صادر شده که خیلی‌ها در ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ در استان تولید می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این خصوص صادر کننده خواهیم بود و علاوه بر جهش در حوزه عمرانی در حوزه اقتصادی نیز جهش خوبی خواهیم داشت.

احمدزاده عنوان کرد: برخی پروژه‌ها مجوز ماده ۲۳ را ندارند ممکن است به دلیل نداشتن این ماده ردیف بودجه آنها در بودجه سال آینده حذف شود.

وی ادامه داد: همه مدیران پیگیری کنند و سریعا پروژه‌ها را در سامانه قرار دهند تا نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق دفاع کنند و بتوانیم اعبتارات را پایدار نگه داریم.

احمدزاده عنوان کرد: سد آبریز به خاطر تغییری در حجم مخزن در وزارت نیرو در حال مطالعات و بازنگری است و ممکن است که چند ماهی طول بکشد تا به سازمان برنامه و بودجه بیاید.

استاندارعنوان کرد: باید تلاش شود تا فرآیند اولیه سد تا نیمه دوم ۱۴۰۲ خاتمه یاید و آماده کلنگ‌زنی ‌شود بنابراین روند ساخت سد آبریز پایدار است و مردم نگران نباشند.

دستگاه های خدمات رسان برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی آماده باشند

وی اظهار داشت: جشن‌های اعیاد شعبانیه به ویژه روز پاسدار به دلیل هجمه دشمنان علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت باشکوه در تمام نقاط استان برگزار شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان با تشکیل کارگروه و کمیته‌ها، آماده ارائه خدمت هر چه بهتر به مسافران نوروزی شوند.

احمدزاده تاکید کرد: باید طبق آنچه مصوبه دولت است در ورودی تمام شهرستان‌ها بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی ایجاد شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت