پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اسفند 1401 ساعت 19:12:: شناسه خبر: 132693

افتتاح طرح آبخیزداری بند سنگی ملاتی روستای میرعزیز گچساران

به مناسبت هفته منابع طبیعی، طرح آبخیزداری بند سنگی ملاتی روستای میرعزیز گچساراندر آیینی به بهره برداری رسید.

صدای جنوب؛

به مناسبت هفته منابع طبیعی، طرح آبخیزداری بند سنگی ملاتی روستای میرعزیز گچساران در آیینی به بهره برداری رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در حاشیه این آیین افزود: طرح بند سنگی ملاتی روستای میرعزیز با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.
مجید نظری ابراز کرد: شهرستان گچساران در منطقه سیل خیز واقع شده و همه ساله در فصل بارندگی حجم زیادی از آب‌های مناطق بالادستی به این شهرستان سرازیر می شوند
وی تصریح کرد: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده و هم اکنون مطالعات طرح های جدیدی در بخش آبخیزداری در گچساران در دست اقدام است.


نظری اظهار کرد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار “درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی نام‌گذاری شده که در این شهرستان نیز برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بیان کرد: حجم عملیات بنایی این پروژه ۲ هزار۵۰۰ مترمکعب است.
نظری ابراز کرد: احداث سدهای آبخیزداری در این شهرستان که در تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ارتقای سطح درآمد روستائیان بسیار اثرگذار بوده، بسیار ضروری است.


وی هدف از ساخت سازه‌های آبخیز داری از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری را تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک اعلام کرد و گفت: وجود این مخازن آبی در آب و هوای منطقه نیز تأثیر مطلوبی دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: ذخیره آب در سازه های آبخیز داری برای غنی شدن سفره های زیر زمینی، مراتع و تامین آب کشاورزی مردم منطقه مفید است.
وی تاکید کرد: تقویت سفره های زیرزمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت های سیلاب از مزایای احداث طرح های آبخیزداری است.


نظری بیان کرد: سازه های آبخیزداری این شهرستان می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تأمین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی باشد

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت