پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1402 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 133346

میوه شب عید ۳۲ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق دستورالعمل باید میوه شب عید ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه شود که اکنون تقریبا ۳۲ درصد زیر قیمت بازار میوه شب عید را عرضه می‌کنیم.

صدای جنوب:

علی‌‍‌بخش شجاعی اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰ تن از میوه شب عید استان وارد بازار شده و کار توزیع تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

وی افزود: قیمت میوه در این استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و به منظور رفاه حال مشتری جلوی سردخانه نیز سورت میوه انجام می‌شود که میوه بی کیفیتی به دست مردم نرسد درحالی که در دیگر استان‌ها این اتفاق نمی‌افتد.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۷۵ تن سیب برای اولین بار از استان کهگیلیویه و بویراحمد خریداری شد و درجه بندی شدند به طوری که درجه یک برای شب عید و درجه دو و سه در انبارها نگهداری شد.

 

شجاعی عنوان کرد: در فصل برداشت سیب قیمت سیب به شدت افت پیدا کرد اما با ورود اتحادیه‌ها به این مساله با قیمت بسیارخوبی سیب‌ها از باغدار و به صورت مستقیم توسط تعاون روستایی خریداری شد.

 

وی ادامه داد: به نسبت سال گذشته ۶۰ درصد کاهش محصول داشتیم اما سعی کردیم نهایت رضایت را بین تولیدکنندگان داشته باشیم. حضور ما در بازار باعث ایجاد رقابت و فروش به نفع باغدار شد.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بازرسی‌های روزانه از لحظه خروج از سردخانه تا لحظه توزیع در بازار انجام می‌شود.

 

شجاعی بیان کرد: سال گذشته یک جا ۳۲ تن میوه معدوم شده بود اما امسال با نظارت مستقیم و بازرسی‌های مداوم از هدررفت محصول جلوگیری کردیم.

 

دستورالعمل توزیع میوه شب عید از سازمان مرکزی ابلاغ شده و این استان نیز مطابق این دستورالعمل و اختیارات و مفاد آن زیر نظر سیاست‌های کلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت اقتصادی استانداری اقدام می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت