پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1402 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 133364

روز پرکار نماینده گچساران و باشت در رودبال

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیارد از اعتبارات در بودجه ۱۴۰۲ در اختیار نماینده قرار داده شده که از این میزان ۱۵۰ میلیارد ریال آن را برای اجرای کار در طرح های ملی آب در شهرستان های گچساران و باشت که دارای یک کد هستند هزینه خواهد شد.

صدای جنوب؛

سید ناصر حسینی پور  در بازدید از روستای رودبال گچساران افزود: این طرح آبی هم اکنون ۵۵۰ هکتار اراضی کشاورزی روستاهای مسیر کانال شامل روستاهای رودبال تا سرتیره را تحت پوشش دارد.
وی ادامه داد: احداث مرمت جاده بین‌مزارع و کانال آبیاری زمین های کشاورزی از مهمترین مشکلات اهالی روستای رودبال است.
حسینی پور بیان کرد: دولت سیزدهم توجه خاصی به زیر ساخت های مناطق روستایی دارد و به همین دلیل مشکلات این منطقه باید در اسرع وقت از سوی متولیان امر برطرف شود.
وی اظهار کرد: روستای رودبال که اهالی آن اغلب به دامداری و کشاورزی مشغول هستند که به دلیل فراهم کردن زیر ساخت های هم اکنون شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه هستیم.
حسینی پور تصریح کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهمن سال گذشته در سفر یکروزه خود به مناطق گرمسیری گچساران برای ایجاد پل بین مزارع در رودبال دستورات لازم را به شرکت نفت دادند که انتظار می رود این اقدام انجام گیرد.
وی عنوان کرد: هم اکنون کانال آبیاری روستای رودبال مشکلاتی دارد که می بایست با هماهنگی و تعامل امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برطرف شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیارد از اعتبارات در بودجه ۱۴۰۲ در اختیار نماینده قرار داده شده که از این میزان ۱۵۰ میلیارد ریال آن را برای اجرای کار در طرح های ملی آب در شهرستان های گچساران و باشت که دارای یک کد هستند هزینه خواهد شد.


حسینی پور ابراز کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از این میزان اعتبارات برای تمام طرح های عمرانی این شهرستان ها و ۱۵۰ میلیارد ریال برای هفت طرح آبی دارای کرد ملی هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: امید است جهاد کشاورزی برای جاده بین مزارع روستای رودبال و بویراحمد گرمسیری تمام تلاش خود را برای کاری دقیق و محکمی انجام دهد.
حسینی‌پور با اشاره به اینکه باید برای ساخت پل بین مزارع در روستای رودبال اقدامات دقیق و کارشناسی انجام گیرد گفت: در صورتی که شرکت نفت این شهرستان برای ساخت این پل اقدامات لازم را انجام ندهد از محل مسئولیت های اجتماعی نفت اعتباری را در اسرع وقت برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد نیز اظهار کرد: کانال رودبال بطول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


آرش مصلح ابراز کرد: کشاورزان این منطقه هم اکنون متقاضی اجرای بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر کانال و اصلاح و تعمیر برخی از نقاط مسیر طول کانال از جمله اصلاح تونل و سیفون های عبور آب هستند.
مصلح اظهار کرد: هم اکنون ۲۳ نقطه اصلاحی در کانال رودبال برای کار وجود دارد که با اجرای آنها در تحول چشمگیری در این منطقه اجرا خواهد شد.
مصلح گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم این طرح آبی شامل پاکسازی تونل طراحی سازه، سیفون دوبل یا احداث پل نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی ساخت پل بین مزارع در منطقه رودبال را با اقدام کارشناسانه انجام خواهد داد.


سید علی معتمدی پور ابراز کرد: جاده بین مزارع روستای رودبال هم اکنون با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
وی بیان کرد: جاده بین مزارع روستای رودبال به طول پنج کیلومتر از محل اعتبارات استانی در دست اجراست. معتمدی پور گفت: این طرح برای دسترسی ۱۲۰ بهره بردار به اراضی با سطح زیر کشت ۱۰۰ هکتار در حال اجراست.
وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه تولید و سهولت در حمل ادوات، نهاده ها و محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار مصرف می باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت