پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1402 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 133799

پیشی گرفتن فرزند آوری درروستاهای کهگیلویه

کهگیلویه وبویراحمد در میان استان های بانرخ کاهش موالید محسوب میشود به طوریکه طبق امارها به ده هزار نفر می رسد که نسبت به سایراستان ها رقمی فاجعه برانگیز است.

صدای جنوب:

کهگیلویه وبویراحمد در میان استان های بانرخ کاهش موالید محسوب میشود به طوریکه طبق امارها به ده هزار نفر می رسد که نسبت به سایراستان ها رقمی فاجعه برانگیز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درسال گذشته نسبت به این روند هشدار دادو گفت: رشد جمعیت در استان پایین است و خطر جدی در این زمینه استان را تهدید می کند و باید برای جوان سازی جمعیت منطقه فکر اساسی کرد.

اگر چه متاسفانه دستگاه های متولی درزمینه ارائه آمار با رسانه ها چندان همکاری نمی کنند اما مشاهدات میدانی از این واقعیت پرده برمی دارد.

در کهگیلویه نسبت شهرهای دیشموک، قلعه رییسی و سوق آمارها بهترازدهدشت مرکز شهرستان است.

عجیب اینکه نرخ زادوولد در روستاهای این شهرستان کمتربرخوردار  امیدوارانه تر ازشهرهاست. خبرنگار صدای جنوب دربازدید از روستاهای محرومی چون رودسمه، اجم و دلی مهتاب دیشموک، چرایی افزایش نرخ جمعیت را سیاست های تشویقی دولت نظیر خودرو و تسهیلات و افزایش رقم یارانه معیشتی می داند همان دلایلی که در شهرهای مثل دهدشت باافزایش هزینه های فرزنداوری سیاست تشویقی برای والدین محسوب نمیشود. باهمه این سخنان مردم باافزایش فرزنداوری  مخالفتی نخواهند داشت اگر ریشه آن که مشکلات اقتصادی وکاهش هزینه های درمانی است برطرف شود.

اجرای طرح پژوهشی خانواده و مدیریت رشد جمعیت در استان پیشنهاد احمدزاده استاندار ستان درهمین زمینه است  و اجرای این طرح برای استان ضرورت دارد .

نویسنده

: پیمان باوند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت