پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 فروردین 1402 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 133916

بررسی درخواست ۴۰ نفر از مراجعه کنندگان در ملاقات مردمی

ملاقات‌های مردمی در اکثر مواقع گره گشا و موجب رفع اطاله دادرسی در بسیاری از پرونده‌ها می‌شود.

به گزارش  صدای جنوب  ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری استان، هر هفته روز‌های دوشنبه با دریافت وقت قبلی از طریق سامانه نوبت دهی قضایی انجام می‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط بی‌واسطه مدیران و مسئولان با مردم امری است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است. موضوعی که از حوزه ریاست معزز قوه قضاییه تا دادگاه‌های بخش انجام می‌شود.
نگین تاجی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی در اکثر مواقع گره گشا و موجب رفع اطاله دادرسی در بسیاری از پرونده‌ها می‌شود، افزود: یکی از رویکرد‌های مهم سند تحول و تعالی قضایی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مراجعان است از مزیت‌های دیدار‌های چهره به چهره با مردم رفع مشکلات و گره‌گشایی و تسریع در رسیدگی هاست.
وی تاکید کرد: از آنجا که در برخی موارد افراد نیز بدون ارائه درخواست و به قصد ارائه پیشنهاد و تقدیر از مقامات قضایی به مسئولان مربوطه مراجعه می‌نمایند، این موارد در آمار ثبت نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: در ملاقات‌های مردمی مواردی همچون؛ پیگیری و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری، و تاثیر در رسیدگی به پرونده ها، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی، درخواست عفو، تقاضای ارشاد قضایی، مراجعات مرتبط با حقوق شهروندی، موضوعات اجتماعی و حقوق عمومی، درخواست‌های کارکنان قضایی و اداری در خصوص ارتقاء و تغییر محل جغرافیایی خدمت و امور رفاهی و معیشتی، عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های وابسته، تقاضای استخدام در دادگستری، رفتار همکاران قضایی و اداری مورد درخواست مراجعان است و مطرح می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت