پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 فروردین 1402 ساعت 07:01:: شناسه خبر: 133922

عیدی جهاد کشاورزی به کشاورزان پشته‌زیلایی چرام/وعده‌ای که کمتر از ۲ماه عملی شد

کمتر از دو ماه از سفر مقامات ارشد استان در معیت نماینده ولی‌فقیه به منطقه سرفاریاب می‌گذرد اما در این مدت کوتاه یک وعده بزرگ عملی شد و سنگرسازان بی‌سنگر در دل کوه و منطقه صعب‌العبور ” مندان” یک جاده بین مزارع را احداث و تحویل مردم دادند.

صدای جنوب:

وعده جهاد کشاورزی برای احداث جاده بین‌مزارع در مناطق صعب‌العبور پشته زیلایی در سرفاریاب چرام عملی شد تا کام کشاورزان این منطقه در آستانه عید فطر شیرین شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از دو ماه از سفر مقامات ارشد استان در معیت نماینده ولی‌فقیه به منطقه سرفاریاب می‌گذرد اما در این مدت کوتاه یک وعده بزرگ عملی شد و سنگرسازان بی‌سنگر در دل کوه و منطقه صعب‌العبور ” مندان” یک جاده بین مزارع را احداث و تحویل مردم دادند.
در سفر مسئولان استانی به منطقه سرفاریاب یکی از خواسته‌های مهم مردم پشته‌زیلایی در دو روستای مندان و آب‌ماهی، احداث یک جاده بین‌مزارع بود که نماینده ولی‌فقیه در آن سفر از مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا به این خواسته به‌حق کشاورزان جامه عمل بپوشانند.

در همین زمینه سید علی معتمدی‌پور با بیان اینکه سفر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان چرام و منطقه پشته زیلایی بخش سرفاریاب منشا خیر و برکت شد، تصریح کرد: این جاده بین مزارع به طول حدود چهار کیلومتر در یک‌منطقه صعب‌العبور در کمترین زمان ممکن احداث شد که من از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام قدردانی می‌کنم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: روحیه جهادی حاکم بر بدنه این سازمان در بسیاری مواقع محدودیت‌های مالی و اجرایی را پشت سر گذاشته و خدمات ماندگاری به مردم انجام شده است.
معتمدی‌پور گفت: عملیات اجرایی و عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار هزینه‌بر است و قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.
وی ادامه داد: این جاده بین مزارع در یک منطقه صعب‌العبور و برای رفاه حال کشاورزان و حمایت از تولید احداث شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خرده‌مالکی در اراضی کشاورزی این استان تصریح کرد: این جاده بین مزارع حدود ۴۰ هکتار مزرعه تولیدی را پوشش می‌دهد.

دکتر توفیقیان فرماندار شهرستان چرام نیز اشاره کرد: نبود جاده بین‌مزارع از عمده ترین مشکلات و خواسته تعداد زیادی از کشاورزان این دو روستا بود که با حضور نماینده ولی‌فقیه حضرت آیت الله حسینی ودیگر مقامات در این روستا مطرح و بلافاصله در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت .و با احداث این جاده، مشکلات کشاورزان روستاهای مندان و آب‌ماهی از دهستان پشته زیلایی بخش سرفاریاب شهرستان چرام رفع شد.
در همین زمینه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام نیز گفت: احداث جاده بین‌مزارع روستاهای مندان و آب‌ماهی در راستای شعار سال و رشد تولید انجام شده و زمینه توسعه و اشتغال و تولید محصولات کشاورزی در منطقه سرفاریاب را فراهم می‌کند.
امیری تصریح کرد: این پروژه با حمایت و پیگیری‌های نماینده محترم مردم در مجلس ، ریاست سازمان جهاد کشاورزی و فرماندار چرام توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چرام در کمترین زمان ممکن نهایی و تحویل مردم شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه اعتبار این پروژه بالغ بر ۵میلیارد ریال بوده، تاکید کرد: تلاش کردیم تا با وفای به عهد و همزمان با فرا رسید عید فطر کام کشاورزان این دو روستا شیرین شود.
امیری افزود: با بهره‌برداری از این جاده، رفت و آمد کشاورزان، حمل و نقل ماشین آلات و ادوات کشاورزی در فصول کاشت و داشت و برداشت و همچنین انتقال نهاده‌های کشاورزی و محصولات تولیدی در این منطقه صعب‌العبور به سهولت انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام یادآور شد: پیش از اجرای این پروژه کشاورزان ناچار بودند ادوات و نهاده‌های کشاورزی و همچنین محصول تولیدی خود را با استفاده‌ ازچهارپایان حمل کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت