پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 فروردین 1402 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 133936

طرح دارویار پرداخت به داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد را افزایش داد

معاونت درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح دارویار که از مرداد ماه پارسال و به همت دولت سیزدهم عملیاتی شد میزان پرداخت به داروخانه های استان را افزایش داده است.

دکتر یونس محمودیان روز چهارشنبه در گفت و گوی  با خبرنگاران  ا افزود: در حالی که میزان پرداخت به داروخانه ها در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ برای نسخه دارویی به داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ میلیارد تومان بود در هشت ماه منتهی به پایان سال ۱۴۰۱(مرداد تا اسفند) بیش از ۷۱ میلیارد تومان به داروخانه های استان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در صورتی که قرار بود به روال پیش از اجرایی شدن طرح دارویار یعنی چهار ماه نخست سال گذشته پیش می رفت باید ۶۰ میلیارد تومان به داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شد.

معاونت درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با این اقدام دولت سیزدهم دارو هم اکنون با قیمت شهریور سال ۱۴۰۱ به دست بیماران می رسد.

وی جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و اصلاح شیوه مصرف آن را از مزایای طرح دارویار اعلام کرد.

دکتر محمودیان عنوان کرد: در زمان حاضر ۴۴.۵رصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

معاونت درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد،۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران و ۵۲ هزار نفر در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

وی تاکید کرد:هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان و در مجموع۵۱۱ موسسه پزشکی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت