پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1402 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 134384

نخستین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج رویایی که به حقیقت می پیوندد + تصاویر

کلنگ طرح پارک آبی یاسوج به عنوان نخستین پارک آبی جنوب کشوردر سال ۹۵بر زمین زده شد اما روند اجرایی این طرح آنچنان لاک پشتی پیش رفت که مردم مرکز استان امید خود را برای بهره برداری آن ازدست داده بودند ولی اکنون شمارش معکوس برای افتتاح این طرح پیشران اقتصادی و گردشگری پس از سه سال رکود آغاز شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد ، با دارا بودن ۷۰۰ اثر تاریخی ، وجود ۳۸۵ امامزاده و مقابر نوادگان ائمه اطهار ( گردشگری مذهبی ) ، وجود چشمه ها و رودخانه های خروشان و قلل مرتفع دنا ، یکی از قطب های مهم گردشگری کشور بشمار می رود و لذا توجه به این صنعت جزو اولویت های مهم استان است.

پارک آبی یاسوج ( قصر تفریحی دنا) با میزان سرمایه گذاری های تحقق یافته (ریالی و ارزی) ۳۰۰ میلیارد تومان است.محل استقرار این پارک آبی یاسوج – تلخسرو است و اشتغال موجود ۶۰ نفر در حین اجرای پروژه و میزان اشتغال در زمان بهره برداری ۸۵ نفر اعلام شده است.

پارک آبی یاسوج در فضایی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با پیش بینی مواردی از جمله استخر شنا، استخر بچه ها، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره های آبی در حال ساخت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط گفت: اجرای پروژه پارک آبی از تاریخ ۳۰خزدادماه ۹۵ آغاز و تاکنون مبلغ ۲۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک گردشگری دریافت نموده است.

سید علی احمدزاده افزود: به دلیل تورم ناشی از تحریم های ظالمانه، با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به مدت سه سال نیمه کاره مانده بود که در دولت سیزدهم، با توجه به اهمیت طرح مذکور تسهیلاتی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بخش گردشگری جهت تکمیل پروژه منظور شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افتتاح این طرح به عنوان یک طرح پیشران در حوزه گردشگری افزون بر ایجاد طرح های جدید در این حوزه زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم می کند.

احمد زاده افزود: بهره برداری از طرح موج های آبی به عنوان پروژه پایلوتی که می تواند نه تنها زمینه جذب گردشگران بیشتری شود بلکه پای سرمایه گذاران بیشتری به حوزه گردشگری استان را باز کند دارای اهمیت بسیاری بوده است و تحقق این امر در برنامه های دولت مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به سفر رئیس جهمور به استان در آینده نزدیک، عنوان کرد: در بخش خصوصی، مرکز موج‌های آبی یاسوج را آماده افتتاح داریم که بصورت آزمایشی در حال بهره‌برداری است و افتتاح خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پل معلق یاسوج در تنگ مهریان یک قطب گردشگری را در یاسوج ایجاد می‌کند که در حال آماده‌سازی برای کلنگ زنی است.

پارک آبی یاسوج زیرساختی نوین در حوزه گردشگری پایتخت طبیعت ایران

ایجاد زیرساخت های نوین گردشگری در کنار ظرفیت های طبیعی از جمله نیازهای استان کهگیلویه و بویراحمد برای رونق گردشگری است.

دولت سیزدهم مصمم است تا با شتاب بخشی به روند اجرای یکی از این طرحها که پارک آبی یاسوج است گامی بلند به سوی بهره وری بهینه از ظرفیت های گردشگری به منظور بهبود معیشت شهروندان بردارد.

یازدهم مهرماه امسال بود که سید صولت مرتضوی معاون اجرایی وقت رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در بازدید از پارک آبی یاسوج پیشرفت پروژه را مطلوب و ارزیابی نمود و این طرح را یکی از طرح های راکدی که پس از چند سال احیا شده ، برشمرد.

این مقام ارشد کشوری اشتغال پایدار جوانان این منطقه در این مجتمع را یادآور شد و همچنین به رونق و توسعه گردشگری استان اشاره کرد.

۲۰ طرح گردشگری شاخص در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۲۰ طرح‌ مهم و شاخص در حوزه گردشگری استان وجود دارد که در فرآیند دوره ساخت قرار دارند.

سید احسان عسکری اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرف حداکثر ۶ ماه تا ۲ سال و نیم آینده این طرح ها به بهره برداری برسند.

 

وی افزود: طرح پل معلق یاسوج پایتخت طبیعت ایران که به عنوان یکی از بزرگترین طرح های گردشگری جنوب کشور ایفای نقش خواهد داشت در آستانه کلنگ زنی قرار گرفته است.

 

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرد که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به قیمت امروز این پل هزینه در برداشته باشد.

عسکری تاکید کرد: این طرح در کنار مجتمع ورزش های آبی (موج های آبی) می تواند بخش گردشگری را در مناطق سردسیری استان رونق دوچندان ببخشد و علاوه بر افزایش درآمدی که در استان شکل می گیرد موجب شناساندن استان به سایر نقاط کشور می شود.

وی ادامه داد: تاکنون، ۱۲۵ میلیارد تومان به قیمت امروز برای پروژه مجتمع ورزش های آبی (موج های آبی) هزینه شده است.

در مرداد ماه سال ۱۴۰۱، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پارک آبی یاسوج هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفته بود که ۱۳۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص‌یافته است و این پروژه بزرگ گردشگری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک افتتاح می شود.

سعید طالبی پور افزود که این اعتبار به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری پروژه بزرگ یاد شده از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به‌صورت تسهیلات اختصاص‌ یافته است.

آنگونه که شواهد نشان می دهد دولت با تمام وجود برای تکمیل این طرح که چندین سال در اغما به سر می برده پای کار آمده است و عزم جدی مسئولان را برای افتتاح آن در آینده نزدیک را می طلبد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است به طوری که در زمانی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوه ها و دشت ها را سفید پوش کرده در حالی که فاصله این ۲ آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.

در کنار این زیبایی ها، اماکن بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز حکایت از تاریخ کهن این سرزمین دارد و قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و سه میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

 

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت