پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اردیبهشت 1402 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 134448

معلمان عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشق از خودگذشتگی به دانش آموزانش می دهند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان عشایری در این استان در سرما و گرمای شدید رهسپار روستاهای سخت گذر می شود و دشواری های زیادی به جان می خرند که تنها می توان درس از خودگذشتگی از آنها یاد گرفت.

علی رحیمی انور روز پنجشنبه در آئین تجلیل از معلمان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: انگیزه و دلیل معلمان عشایری در مناطق عشایر صعب العبور و دور افتاده استان فراگیری علم و دانش برای دختران و پسران محروم در سایه عدالت آموزشی است.

وی افزود: برای برگزاری کلاس درس دانش‌آموزان کوچ‌رو همزمان با فصل کوچ عشایر معلمان نیز همراه آن‌ها کوچ کرده و کلاس درس را در همان چادرهای عشایری برگزار می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معلمی کار بسیار دشوار است و کار کسانی است که می خواهند جان و روح خود را برای تربیت دیگران وقف می کنند و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی، معلمی شغل انبیاست.

رحیمی  انور ابراز کرد: در این آئین از معلمان استانی و شهرستانی عشایر استان که به طور جهادی پای کار آموزش و تدریس بودند تجلیل شد.

تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند. دانش آموزان عشایری به‌ صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

 

بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت