پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اردیبهشت 1402 ساعت 07:02:: شناسه خبر: 134559

بیش از ۸ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی در یاسوج هستند/ همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خودمالکی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفری که در نوبت طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند، ۸ هزار و ۵۴۵ نفر در یاسوج هستند.

سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن که با حضور بازرسان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برگزار شد با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر یاسوج جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در مرکز استان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌های دولتی از جمله جهاد کشاورزی زمین‌های مازاد خود را برای اجرای این طرح در اختیار قرار دادند و در حال حاضر زمین دولتی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه برای اجرای این طرح با کمبود زمین مواجه هستیم ‌اما نباید اجازه دهیم جنگل‌ها و مراتع از بین رفته و تخریب شوند.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: یکی از راه‌های رفع مشکل کمبود زمین الحاق اراضی درجه سوم و چهارم کشاورزی به مرکز استان است.

وی بیان کرد: برای خرید زمین از کشاورزان نیازمند منابع هستیم که تاکنون محقق نشده است، ضمن اینکه قرار شد ۲۰ هزار واحد خودمالکی در مرکز استان احداث شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۱۷ هزار و ۴۷۶ نفری که در طرح نهضت ملی تایید نهایی شدند ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در نوبت هستند، گفت: ۸ هزار و ۵۴۵ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی در شهر یاسوج ساکن هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شهرهای لنده، باشت و پاتاوه به مانند یاسوج مشکل زمین وجود دارد که راه و شهرسازی هر چه سریعتر رفع کند.

وی بیان کرد: چون در یاسوج با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم پرداخت تسهیلات واحدهای خودمالکی در دستور کار است و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی جدیت به خرج دهند.

همچنین عیسی شهامت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جزء بانک‌های رفاه، کشاورزی و پست بانک که تنها مکلف به پرداخت تسهیلات روستایی هستند و بانک سپه که در حوزه نیروهای مسلح هستند، بقیه بانک‌ها بدون در نظر گرفتن سقف تسهیلات خودمالکی پرداخت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت