پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 اردیبهشت 1402 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 135057

ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار گردشگران خارجی در این استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

سعید طالبی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۷۰ نفر گردشگر خارجی از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

وی افزود: پیش از این در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا و محرومیت های کرونایی شاهد ریزش تعداد گردشگران خارجی به این استان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رونق گردشگری خارجی نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان بخصوص اشتغال‌زایی جوانان دارد.

طالبی پور تاکید کرد: کم بودن پروازهای فرودگاه یاسوج یکی از مشکلات پیش روی جذب گردشگر است که با افزایش پروازها شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه گردشگری اعم از افزایش ظرفیت هتلینگ، گسترش حمل و نقل (هوایی و ریلی)، ساماندهی اردوگاه های تفریحی و اقامتی و توسعه روستاهای هدف گردشگری می تواند تا حد زیادی به جذب گردشگر منجر شود.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی از جاذبه های این استان دیدن می کردند که هر سال نیز افزایش می یافت.

۲۰۲ آژانس مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده اما پیش از سال ۹۲ تنها هشت آژانس مسافرتی در استان وجود داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت