پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 خرداد 1402 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 136372

تعطیلی شنبه تصویب شد؟

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با تعطیلی روز شنبه خبر داد.

به گزارش صدای جنوب ؛ حسین گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفته که در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی با کاهش ساعت کار اداری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و تعطیلی روز شنبه موافقت شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ایسنا اظهار کرده که پیشنهاد دولت در لایحه ارائه شده ۴۲.۵ ساعت کار در هفته بود و در قانون فعلی ۴۴ ساعت است که کمیسیون اجتماعی تصویب کرد هر هفته ۴۰ ساعت و در هر روز ۸ ساعت کار باشد که از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر می‌شود.

به گفته گودرزی، قرار بر این شد که روز کاری هم از روز یکشنبه تا روز پنج‌شنبه باشد.در همین رابطه محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس و یکی از طراحان مسئله تطبیق و تنظیم تعطیلات پایان هفته گفته که به عنوان یکی از طراحان، در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کردم و با تشریح طرح تعطیل کردن شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان جزئیات طرح قرار گرفتند.

آنطور که این عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرده، ساماندهی تعطیلات پایان هفته موجب تنظیم بیشتر با بازارهای جهانی و منطقه‌ای، جلوگیری از فرصت‌سوزی تجاری و خسران کشور در این حوزه خواهد شد.

به گفته پیرهادی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به این شکل به طرح مذکور رأی دادند که روزهای کاری در هفته، از یکشنبه تا پنجشنبه خواهد بود لذا اولین گام رسمی مجلس در جهت ساماندهی تعطیلات برداشته شد. گزارش کمیسیون به صحن علنی ارجاع می‌شود تا نمایندگان درباره آن تصمیم گیری کنند.

بررسی طرح تعطیلی روزهای شنبه از ابتدای اردیبهشت در مجلس آغاز شد و در هشتم این ماه محسن پیرهادی در توئیتی خبر داده بود که «تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها و بهره‌مندی تمامی نیروهای کار اعم از دولتی و بخش ‌خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان اقتصادی و مردم از مجلس است. با ارائه اصلاحیه‌ای بر لایحه دولت به کمیسیون اجتماعی، پیگیر هردو مطالبه هستم. این امر به بهره‌وری، ارتباطات‌ بین‌المللی و عدالت، کمک خواهد کرد.»

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت