پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1402 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 136422

مشکلات جامعه ایثارگر را اولویت قرار داده ایم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلات جامعه ایثارگر را اولویت قرار داده ایم تا برای رفع آنها به خوبی تدبیر، پیگیری و اقدام شود.

سید علی احمدزاده در جلسه شورای مشاورین امور ایثارگران که با حضور مشاورین وزراء برگزار شد با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جامعه ایثارگران گفت: تلاش کردیم که هم براساس اعتقادات به جامعه ایثارگری خدمات ارائه دهیم و هم طبق تکالیف قانونی برای ایثارگران کار کنیم.
استاندار با بیان اینکه، رویکرد دولت سیزدهم نسبت به جامعه ایثارگری ویژه است، خاطرنشان کرد: در وهله اول مدیران باید بدانند که وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارند و داشتن این تفکر برای مدیران با توجه به اینکه دولت سیزدهم هم همین تفکر را دارد بسیار مهم است.
دکتر احمدزاده بیان کرد: دستگاه ها را مکلف کردیم که در استخدام ها جامعه ایثارگری در اولویت باشند و طبق تکلیف قانونی سهمیه پنج درصد و ۲۵ درصد جامعه ایثارگری در جذب ها رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون مدیران موظف به رعایت کف سهمیه استخدامی در خصوص ایثارگران هستند، افزود: با هر مدیری که سهمیه ایثارگران را لحاظ نکند و یا مسئله تبدیل وضعیت را نادیده بگیرد، برخورد می کنیم و چنانچه این رویه را ادامه دهد مدیر را عزل خواهیم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نام ایران اسلامی با جامعه ایثارگر و اقوام مختلف آن گره خورده و همه اقوام در کنار هم یک ایران واحد و قوی را رقم زده است.
وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد یکسری ویژگی‌ها دارد که ولایی بودن از جمله این ویژگی‌ها است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: یکی از ارزش‌های ایران اسلامی این است که جوان عزیز ما برای حفظ ارزش‌های الهی جان خود را فدا می‌کند و اینکه ایثارگران ما سرآمد و مورد توجه هستند ناشی از این تفکر است.
دکتر احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل اشتغال در استان خطاب به مشاورین وزارء گفت: حتی یک هلدینگ بزرگ اقتصادی در استان سرمایه‌گذاری نکرده و یکی از گرفتاری‌ها همین است که وزارتخانه‌‌ها و بخش های دولتی در استان حضور پیدا نکرده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدتی است که در دولت سیزدهم شروع کردیم و تلاش می‌کنیم زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های بزرگ در استان فراهم کنیم تا تحول ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه استان با مشکلات زیرساختی فراوانی روبرو است، گفت: رفع بخش عظیمی از این مشکلات در دست استان نیست و باید وزراء در این خصوص تصمیم گیری و حمایت کنند.
احمدزاده با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان شهدا جویای کار هستند گفت: سهمیه پتروشیمی جذب شده اما با این حال پتروشیمی به تنهایی جوابگوی اشتغال این تعداد از فرزندان شهدا و سایر بیکاران در استان نیست و نیازمند سرمایه‌گذاری های بزرگتر و بیشتر هستیم.
استاندار با اشاره به اینکه مشکل کارخانه آرد و نشاسته استان که بنیاد شهید متولی آن است به قوت خود باقی است گفت: کمترین درآمد استان متعلق به این کارخانه است چون در فازی که چندان موثر نیست تولید انجام می شود و همین موارد باعث می‌شود در برابر فرزندان شهدا شرمنده باشم.
احمدزاده در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مشاورین وزراء با بیان اینکه رئیس جمهور در کمتر از یکسال و نیم قرار است برای دومین بار به استان سفر کند و ضمن اینکه وزیر کشور برای پنجمین بار به استان سفر کرده است، گفت: از شما می‌خواهم با وزراء صحبت کرده تا به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند تا حجم مشکلات را از نزدیک مشاهده و دستورات لازم را برای حل و فصل آنها ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: انتظار داریم وزارتخانه ها جامعه ایثارگر شاغل در دستگاه های مربوطه خود را مورد توجه بیشتری قرار دهند.
احمدزاده عنوان کرد: کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های زیادی دارد اما از آن بی بهره بودیم که دولت اجازه داده برخی از امکانات و ظرفیت ها برای ایجاد تحول در استان مورد استفاده قرار گیرند.
در پایان لوح تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تقدیم دکتر سید علی احمدزاده استاندار و مشکینی مشاور استاندار در امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت