پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1402 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 136548

۲۰۸میلیاردتومان برای زیرساخت های آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های آب آشامیدنی مناطق روستایی استان از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هزینه شده است.

امید صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار در قالب طرح جهاد آبرسانی برای ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده که هم اکنون در مراحل پایانی کار است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور نیز ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب یاسوج عملیاتی شد و تا به امروز نزدیک به ۳۰ کیلومتر از شبکه آب این شهر اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رشد چشمگیر پیشرفت فیزیکی طرح تصفیه خانه آب یاسوج از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت های آب پایدار در مرکز استان است به طوری که از ۲ ساله گذشته تاکنون این طرح از پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد به مرحله افتتاح رسیده است.

به گفته صالحی در فاز نخست طرح تصفیه خانه آب یاسوج۲۰۰ لیتر بر ثانیه و در فاز دوم و نهایی آن نیز ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از رودخانه بشار یاسوج وارد شبکه توزیع آب آشامیدنی این شهر می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر تقویت فشار آب شهر یاسوج، مشکل آب شهرک های ولایت و الغدیر کاملا برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج کلید خورد.

صالحی ابراز کرد: شتاب بخشی به طرح تصفیه خانه فاضلاب چرام از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی به افزون بر ۸۵ درصد از دیگر اقدام های اثربخش دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب استان بوده است.

وی همچنین از انعقاد قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی پایدار به ۶۰۰ روستای دیگر استان خبر داد.

طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم اینک به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و ۳۲۰ کیلومتر است.

۱۱ ایستگاه پمپاژ آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در شبانه روز ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب را برای استفاده مشترکان مناطق شهری این استان پمپاژ می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت