پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 تیر 1402 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 137196

کهگیلویه و بویراحمد به یک واحد سیار اتوبوس خونگیری نیاز دارد 

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند راه اندازی یک واحد سیار اتوبوس در مناطق فاقد پایگاه ثابت انتقال خون است.

سید ذاکر سعیدی نژاد” روز یکشنبه در گفت و گوی با خبرنگلران اظهار کرد: به غیر از مرکز استان ۲ پایگاه انتقال خون در دهدشت و گچساران در حد خونگیری است و بقیه شهرستان ها به خصوص شهرستان بهمئی و دیگر مناطق دوردست استان نیازمند اتوبوس خونگیری هستند.

سعیدی نژاد ۲ پایگاه در دهدشت و گچساران را در حد خونگیری و ساختمان آنها را امانی دانست و تأکید کرد: این پایگاه ها در حد استاندارد نیستند و نیازمند توسعه و تجهیز آزمایشگاه های اولیه هستند.

وی ادامه داد: خونگیری در دو شهرستان یادشده انجام و به دلیل نبود آزمایشگاه، به یاسوج ارسال می شوند و برای انجام تست ها به شیراز ارسال می شوند.

مدیر کل انتقال خون به ضرورت تامین و تکمیل پایگاه انتقال خون یاسوج برای فرآوری های خونی اشاره کرد و گفت: تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز استان نیازمند اعتبارات لازم است که بتوانیم نیازمندی های خونی را بهنگام تامین کرد.

سعیدی نژاد به چالش های و کمبودهای نوسان برق انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: خون مانند نوزاد است که نیازمند مراقبت های پایدار و دقیق است و در صورت نوسان برقی، فرآورده های خونی و تجهیزات از بین می روند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت