پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 مرداد 1402 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 138215

نوجوانان و جوانان دهدشتی میدان دار عزاداری سروروسالارشهیدان در روز عاشورا

نماز ظهر عاشورا با شرکت مردم سوگوار در مناطق مختلف کهگیلویه از جمله دهدشت پس از عزاداری سروروسالارشهیدان در این روز برگزار شد.

صدای جنوب:

اجتماع بزرگ عاشورائیان در دهمین روز از ماه محرم حسینی صبح جمعه در میدان مرکزی دهدشت برگزار شد.

در این مراسم هیات های عزاداری در دهدشت با حضور پرشور مردم در میدان امام حسین علیه السلام به سوگواری پرداختند. هیئت های مذهبی که از اول محرم خیمه های عزا را در مناطق مختلف دهدشت برپا کرده بودند

همزمان با عاشورای حسینی با راه انداختن دسته های عزاداری نام حسین را زمزمه و شور و شعور حسینی را که در وجودشان نهادینه شده را نشان دادند.

علیرغم همه تبلیغات دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم، نوجوانان و جوانان عاشق امام حسین علیه السلام با سینه زنی نوای لبیک یا حسین (ع) سر داده وضمن میدان داری عشق و اراده خویش را نمایان کرده اند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین نماز ظهر عاشورا، با توجه به هتک حرمت قرآن کریم اظهار کرد: قرآن به عنوان شاخص الهی و برنامه جامع بشری و کتاب کامل است و این روزها توسط کفار و منافقین مورد اهانت قرار گرفته است.

امام جمعه کهگیلویه افزود: ما این عمل غیرانسانی و غیردینی که توهین به همه بشریت است را محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما با ایستادگی خود، همچنان قرآن در دست‌مان و شعار هیهات من ظله سر می‌دهیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: از دولت و جهان اسلام و مردم توقع داریم نسبت به کشورهایی که هتک حرمت قران می‌کنند، اقدام جدی و عاجل انجام دهند.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: اگر این توهین به نماد مقدس ما ادامه داشته باشد، اروپا را دشمن خود فرض می‌کنیم و به این اهانت‌ها پاسخ دندان‌شکن خواهیم داد.

وی با توجه به تشویش برخی در داخل جهت کمرنگ نشان دادن مراسم عاشورا خطاب به بچه‌های انقلابی و هیأتی گفت: دشمن شما را سرگرم نکند، زمانی به دستور معاویه هزاران نفر منبر علی را لعن می‌کردند، امروز ببینید جایگاه علی(ع) کجاست، آیا توانستند نور اهل بیت را خاموش کنند؟ نتوانستند، بنای خدا این است زمین برای بندگان صالح باقی بماند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود، محرم و صفر را فرصت تبیین و تقرب و حمله به دشمن عنوان و خواستار برپایی روضه‌های خانگی شد.

وی با توجه به روز نماز جمعه، از حضور مردم و همه ائمه جمعه گذشته تقدیر کرد و گفت: ان شاءالله روزی برسد در محضر امام عصر(عج) نماز جمعه را اقامه نماییم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت