پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1402 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 138311

جزئیات برگزاری جشنواره منطقه ای «مشک تشنه» در شهرستان کهگیلویه

نشست خبری ششمین سوگواره شعر منطقه ای «مشک تشنه» در شهرستان کهگیلویه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

صدای جنوب:

عبدالکریم عبودی در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری ششمین سوگواره«مشک تشنه» در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سوگواره با حضور ۶ استان از جمله اصفهان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس و کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه بخش‌های سوگواره را در دو بخش پارسی و بومی عنوان و تصریح کرد: زبان شعر، ریشه فرهنگی دارد و تأثیرگذاری آن بیشتر است و شعر هنریست که ارتباط عمیق تری با مردم ما می تواند برقرار کند، چرا که شعر و شاعر در فرهنگ ما از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار بوده و هست.

وی افزود: اشعار سوگواره در دو بخش فارسی در قالب‌های شعر نو، سپید، نیمایی و کلاسیک و بخش بومی در قالب شعر گویشی لری خواهد بود و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر در هر قالب به صورت تایپ شده به همراه مشخصات شناسنامه ای، آدرس و تلفن تماس به دبیر خانه سوگواره ارسال کند.

عبودی گفت: آثار ارسالی نباید برگزیده سوگواره های دیگر باشد و مهلت ارسال آثار را تا یکم شهریورماه آتی اعلام کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اختتامیه این سوگواره ۲۲ شهریورماه در کهگیلویه برگزار می‌شود و در هر قالب به نفر اول این سوگواره هدیه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم ۲۵، نفر سوم مبلغ ۱۵ میلیون ریال و لوایح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

عبودی اظهارکرد: متقاضیان می‌توانند آثار ارسالی خود را به رایانامه mashketeshneh6@gmail.com و یا به آدرس پستی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان کهگیلویه، خیابان شهید پارسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه و صندوق پستی۷۵۷۱۸۵۳۳۸۱ و شماره مجازی ۰۹۱۷۶۲۲۰۹۴۴ در پیام‌رسان روبیکا یا ایتا ارسال کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت