پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 13841

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال را کسب کرد

محنایی عنوان کرد که روند پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماه سال جاری مطلوب بوده و بانک‌های عامل استان نیز همکاری لازم را در این راستا داشته‌اند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ۱۰ ماه سال جاری رتبه نخست کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش را کسب کرد.
مجید محنایی روز دوشنبه در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی پرداختی در این مدت ۶۶۹ میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به سفر مرداد سال جاری رئیس جمهوری به استان و ۱۶۹ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ است.
وی افزود که میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به مبلغ بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان نیز در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد زیر پوشش رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد در حالی که در مدت مشابه پارسال مقام سوم را کسب کرد.
محنایی عنوان کرد که روند پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماه سال جاری مطلوب بوده و بانک‌های عامل استان نیز همکاری لازم را در این راستا داشته‌اند.
وی ابراز داشت: علاوه بر تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری با نرخ سود چهار درصد ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازای هر واحد مسکونی نیز ۳۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که این میزان کمک بلاعوض فرصتی مناسب است که باید استفاده بهینه‌ای از آن شود و از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان انتظار می‌رود که هر چه سریعتر برای تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مورد نیاز به منظور دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
محنایی اظهار داشت: همان‌گونه که در نشست‌های شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های کم کار تذکر داده می‌شود از عملکرد مثبت و تلاش بانک‌های فعال استان نیز تقدیر خواهد شد.
وی بیان کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سه بانک برتر این استان در زمینه پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری در ۱۰ ماه سال جاری را به استانداری معرفی کند تا پس از تأیید استاندار توسط مدیران عامل آنها در تهران نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
محنایی عنوان کرد: شبکه بانکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل همکاری مطلوب با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش از طریق رئیس کمیته امداد کشور تجلیل می‌شوند.
وی ابراز داشت که به منظور افزایش انگیزه مدیران بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد که همکاری لازم را با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان داشته‌اند موضوع در قالب نامه‌ای به مدیران عامل آنها در تهران برای درج در پرونده و تشویق‌های لازم اعلام خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ۴۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سفر رئیس جمهوری به استان تاکنون ابلاغ شده که از این میزان نیز ۲۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
فرید محبی اظهار داشت: ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز هم اینک در نوبت پرداخت به متقاضیان قرار دارد.
وی افزود که انتظار می‌رود بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد برای رونق پرداخت این تسهیلات تلاش و همت بیشتری کنند.
محبی بیان کرد: چند طرح اقتصادی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به هلدینگ کشاورزی کمیته امداد کشور برای سرمایه گذاری در اجرای آنها پیشنهاد شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه شهرستان کهگیلویه، مجتمع پرواربندی گوساله شهرستان بهمئی و توسعه باغ‌های آب گندی شهرستان گچساران اشاره کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که وضعیت پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری استان در ۱۰ ماه سال جاری مطلوب بوده و بانک‌های عامل استان همکاری لازم را انجام داده‌اند.
ابراهیم فرزانه بدون ارائه میزان، اظهار داشت: ۸۶ درصد تسهیلات سال جاری بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون جذب شده و امید است که ۱۴ درصد مابقی نیز تا پایان سال جاری جذب شود.
وی افزود که سهمیه ابلاغی سال جاری تسهیلات بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و سپه به ترتیب ۹۵۰، ۲۸۰، ۴۵۰، ۸۵۰، ۳۷۷ و ۲۹۰ مورد بوده است.
فرزانه بیان کرد: بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و سپه کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب تاکنون ۹۵، ۷۱، ۸۲، ۸۵، ۷۷ و ۸۷ درصد این تسهیلات را جذب کرده‌اند.
وی عنوان کرد که سهمیه ابلاغی سال جاری تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، رفاه، سپه و کشاورزی به ترتیب ۴۷۵، ۴۷۵، ۵۲۵، ۱۸۸، ۱۸۸ و ۴۰۰ مورد بوده است.
فرزانه ابراز داشت: بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، رفاه، سپه و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب تاکنون ۴۲، ۳۲، ۶۱، ۶۰، ۵۴ و ۸۹ درصد این تسهیلات را جذب کرده‌اند.
وی گفت که افزون بر ۸۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افراد کم بضاعت هستند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی برای رفع مشکل مسکن این افراد منعقد کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت