پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 شهریور 1402 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 139011

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر زائران ایرانی و خارجی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به زوار اربعین استان‌های شرق کشور و برخی کشورها خدمات رسانی می‌کند.

به گزارش صدای جنوب  استاندار در بازدید از موکب های مرز شلمچه و گچساران گفت: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر زوار اربعین استان‌های شرق کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق فارس و هرمزگان قرار دارد.
علی احمدزاده افزود: نه تنها زوار شرق کشور بلکه این استان در مسیر تردد زوار کشورهای افغانستان، پاکستان و مسلمانان هند و حتی بنگلادش است که قصد دارند از مرز زمینی عازم کربلا شوند.
وی اضافه کرد: ۲۶ موکب از کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق مستقر می شوند که در حال انتقال امکانات به این کشور هستند، ضمن اینکه ۹ موکب استان نیز در مرز شلمچه برپا شدند و به زائران امام حسین(ع) خدمات‌ ارائه می‌دهند.
استاندار گفت: با مشارکت نفت و گاز و پتروشیمی گچساران دو سالن بزرگ با سازه‌های دائم و تمامی امکانات با مساحت ۸۰۰ متر مربع در شلمچه در حال احداث است که یکی از سوله‌ها ظرف روزهای آینده آماده می‌شود.
احمدزاده با بیان اینکه این سوله‌ها برای اربعین سال آینده کاملا آماده می‌شوند، افزود: ۳۲ موکب استان در ایران برپا است که همه موکب‌ها از حمایت‌های مردمی و دولتی برخوردار هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکاناتی مانند کولر، یخچال فریزر، دستگاه آب سردکن و جاروبرقی میان موکب‌ها توزیع شده، اضافه کرد: گوشت، برنج، مرغ، روغن و سایر ملزومات موکب‌ها در اختیار آنها قرار گرفت و حمایت‌های مردمی و دولتی از موکب‌ها کماکان ادامه دارد.
سید علی احمدزاده به همراه معاون امور عمرانی استانداری و برخی مسئولان از موکب‌های استان در مرز شلمچه بازدید کرد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت