پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 شهریور 1402 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 139203

افتتاح محور  روستای باباکلان به روستای بی بی حکیمه اقدامی دیگر از نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:محور  روستای باباکلان به روستای بی بی حکیمه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتباری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

صدای جنوب؛

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:محور  روستای باباکلان به روستای بی بی حکیمه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتباری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

غلامرضا کمالی در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: محور  روستای باباکلان به سمت روستای بی بی حکیمه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتباری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه کار فرما این پروژه امور ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز است، افزود: ایمن سازی مسیر دسترسی به تاسیسات شرکت نفت و گاز گچساران از اولویت های کاری این شرکت است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: با بهسازی این مسیر علاوه بر ایمن سازی مسیر دسترسی به تاسیسات واقع در منطقه بی بی حکیمه موجب رضایتمندی اهالی ساکن در روستاهای بی بی حکیمه ، بن پیر ، کاکا مبارک و همچنین به روستای میشان شده است.
کمالی عنوان کرد: در این پروژه ۲ دهنه پل به متراژ پنج متر ، سنگ کاری، ایمن سازی مسیر به طول ۳ هزار متر مکعب و  ۱۳ هزار تن قیر برای آسفالت و تعریض ۱۴ کیلومتر مسیر باباکلان به روستای بی بی حکیمه  انجام گرفت.
وی گفت: با ایمن سازی  این مسیر موجب رضایت مندی اهالی منطقه و سهولت تردد و کاهش تصادفات  شده است.
تعریض و بهسازی جاده‌های مواصلاتی گچساران،باباکلان به بی بی حکیمه به گناوه در قالب هشت قطعه شامل پنج قطعه از جاده دوگنبدان تا روستای بی بی حکیمه و سه قطعه نیز در حوزه استان بوشهر اجرا می‌شود  که  عملیات اجرایی این طرح از اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و براساس برنامه ریزی قرار بود این پروژه در مدت زمان سه سال اجرا و بهره برداری برسد.


همچنین قرارگرفتن تلمبه خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و عبور لوله های نفتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر و استفاده روزانه کارکنان بهره برداری شرکت نفت این مسیر را به یکی از محورهای پرتردد منطقه تبدیل کرده است.
استاندارد نبودن محور ، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله در کناره های جاده، عرض بسیار کم و پیچ های خطرناک و دره های عمیق موجب شده که هر ساله آمار بالایی از سوانح رانندگی بویژه در تعطیلات نوروز در این محور رخ می دهد که  تکمیل طرح ساخت  محور گچساران به گناوه می تواند از جان باختن یا زخمی شدن شمار زیادی از مسافران این مسیر پیشگیری کند.
برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه شدن مسیر بین سه استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ،اصلاح طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت طرح به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با توجه به تعریض و بهسازی محور موجود و در نتیجه کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری از مزایای دیگر این پروژه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت