پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 شهریور 1402 ساعت 19:06:: شناسه خبر: 139402

آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری کامل از جاده ۱۷ کیلومتری چرام-دهدشت پس از ۶سال

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی خاص جغرافیایی و برخورداری از مناطق کوهستانی وسیع، دارای مسیرهای ارتباطی جاده‌ای در مناطق کوهستانی و خطرناک است.

صدای جنوب:

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول ریاست جمهوری به تکمیل جاده دهدشت به چرام، این مسیر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایمنا، توسعه، ایمن‌سازی و استانداردسازی راه‌های ارتباطی یکی از دلایل اصلی در توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف جهان به شمار می‌رود.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی خاص جغرافیایی و برخورداری از مناطق کوهستانی وسیع، دارای مسیرهای ارتباطی جاده‌ای در مناطق کوهستانی و خطرناک است.

 

به گفته مسئولان هزینه ساخت هر کیلومتر راه در مناطق کوهستانی استان کهگیلویه و بویراحمد، دو تا پنج برابر، هزینه ساخت جاده در مناطق کویری و هموار است.

 

مسیر ارتباطی ۱۷ کیلومتری شهر دهدشت به شهر چرام، با آنکه در مسیر تقریباً هموار و غیر کوهستانی واقع شده‌است، اما ایمن‌سازی و چهارخطه کردن این مسیر از شش سال پیش آغاز شده‌است.

 

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کار تکمیل این پروژه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات به کندی در حال جریان بوده‌است.

 

وی افزود: این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای حادثه خیز استان به شمار می‌رود و همواره در این مسیر شاهد تصادفات و مرگ و میر بوده‌ایم.

 

راستا با بیان اینکه قریب به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم ریاست جمهوری به راه و شهرسازی استان اختصاص یافت، گفت: دولت سیزدهم به توسعه محورهای ارتباطی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اما توجه خاصی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری ۲۵ میلیارد تومان به اتمام پروژه مسیر ارتباطی دهدشت به چرام اختصاص یافت و در آینده نزدیک این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید

 

شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیت ۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب هشت هزار و ۸۹۰ خانوار در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت