پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 شهریور 1402 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 139413

عملکرد یکساله جهاد کشاورزی گچساران زیر ذره‌بین

مدیر جهاد کشاورزی گچساران؛ بیش از ۵۱۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۴۵ طرح عمرانی برای توسعه بخش کشاورزی گچساران در دولت سیزدهم هزینه شد.

صدای جنوب؛

بیش از ۵۱۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۴۵ طرح عمرانی برای توسعه بخش کشاورزی گچساران در دولت سیزدهم هزینه شد.

علی دستلاف افزود: این میزان اعتبار برای ساخت کانال آبیاری، جاده بین مزارع، ساخت خط انتقال، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، تامین آب اراضی کشاورزی و … هزینه شد.

وی بیان کرد: سیستم آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره‌ای) در ۲۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران با اعتباری بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال اجرا شد.

ساخت ۱۴ کانال آبیاری

دستلاف اظهار کرد: ساخت ۱۴ کانال آبیاری در روستاهای خیرآباد ده جلیل، مردان معصوم، دیل، مارین، آرو، شامبراکان، اسپر، سرتیره، گبرستان، نازمکان، سیدجمال‌الدین و رودبال به طول ۲ کیلومتر با سطح زیرکشت ۵۰۰ هکتار و اعتباری بیش از ۴۲ میلیارد ریال در دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد

وی تصریح کرد: ساخت و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ شامبراکان، دیل و آرو، دژسلیمان و باباکلان با سطح زیر کشت یکهزار هکتار با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: همچنین در این مدت ساخت ۲ دهنه پل در روستاهای اسلام آباد لیشتر و ماهور باشت، احداث جاده بین مزارع رودبال به طول پنج کیلومتر با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.

 

دستلاف ابراز کرد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح جاده بین مزارع بیش از یکهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق زیر پوشش قرار گرفت.

وی افزود: تکمیل زیر ساخت ۲ مجتمع گلخانه‌ای ماهور باشت و ناصرآباد به مساحت ۵۰ هکتار و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم اجرا شد.

دستلاف بیان کرد: اجرای شبکه فرعی سه تامین آب اراضی شامل لیشتر (روستای اسلام آباد و آب انجیر)، روستای ماهور باشت، روستای اسپر و تنگ انگشترک خیرآباد به طول ۲۶ کیلومتر و با زیر کشت ۲ هزار هکتار با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در این مدت اجرا شد.

وی افزود: نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی در بیش از ۲۳ هزار و ۶۲۴ هکتار اراضی کشاورزی، توزیع پنج هزار و ۲۵۰ ت‍ُن کود شیمیایی، نظارت بر تولید ۱۸۰ هزار تُن محصولات زراعی، تولید ۳۵۳ تُن عسل، و نظارت بر توزیع یکهزار و ۹۱۱ تُن نهاده‌های دامی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در بخش کشاورزی بوده است.

تولید بیش از ۴۰ هزار تُن گندم مازاد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ زیر کشت گندم آبی و دیم رفت که ۴۰ هزار و ۷۹۱ تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان و گندم بذری تولید شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت عملیات ساخت گلخانه هیدورپونیک صیفی‌جات در زمینی به مساحت ۱۰ هکتاری با اعتباری بیش از یکهزار میلیارد ریال و اجرای کشتارگاه صنعتی طیور با تولید سالیانه ۴۰ هزار تن با یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و برای دریافت تهسیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دستلاف ابراز کرد: اجرای طرح‌های پرورش گوسفند ۱۰۰ راسی با ۲۲ میلیارد ریال، طرح گاو شیری ۵۰ راسی با ۳۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر انجام شده در زمینه توسعه بخش کشاورزی در دولت سیزدهم در این شهرستان است.

تولید بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز و سفید

وی تصریح کرد: تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تُن گوشت قرمز، تولید ۲ هزار و ۳۳۶ تُن گوشت سفید،۱۰ هزار و ۱۰۰ تُن شیر و یک میلیون و ۳۵۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی از دیگر اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون است.

دستلاف بیان کرد: بیش از ۱۲۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش خرید نهاده‌ها و ۵۷ متقاضی در زمینه دامدار کارت در این مدت به بانک‌های عامل معرفی شدند.

توزیع یکهزار تن کالای اساسی تنظیم بازار در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: یکهزار و ۲۹۰ تن کالاهای تنظیم بازار در مناطق مختلف این شهرستان از سال گذشته تاکنون در این شهرستان توزیع شد.

دستلاف افزود: این کالاهای اساسی شامل مرغ، برنج، روغن ،شکر و میوه با قیمت دولتی بوده که در مناطق مختلف شهرستان توزیع شد.

وی گفت: این کالاها شامل ۶۲۷ تُن برنج ، ۱۲۰ تُن روغن ، ۱۷۵ تُن شکر و قند، ۲۶۸ تُن گوشت مرغ، ۶۸ تُن میوه و ۳۷ تُن گوشت قرمز با نرخ‌های مصوب (دولتی) به منظور تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت