پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1402 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 141320

مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد

صدای جنوب: مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد درزیر می آید: امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دیشب تروریست‌های جیش الظلم در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان با حمله به نیرو‌های فراجا ۱۱ تن را شهید و هفت تن […]

صدای جنوب:

مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد درزیر می آید:

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دیشب تروریست‌های جیش الظلم در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان با حمله به نیرو‌های فراجا ۱۱ تن را شهید و هفت تن دیگر را مجروح کردند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه عاملان این حادثه تروریستی به سزای عمل خود خواهند رسید، افزود: بدون شک انتقام سخت در راه است و جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌ای به جنایت کاران این حمله تروریستی خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه نباید به جنایتکاران و مخلان امنیت امان داد، گفت: این افراد به دستور اربابان خود که آمربکا، انگلیس و اسرائیل در راس آنها قرار دارند، در صدد هستند تا امنیت را نشانه روند و مردم را از نظام و مسئولان دلسرد کنند.
وی به نام گذاری روز ۲۶ آذر به نام جهان عاری از خشونت اشاره کرد و عنوان کرد: ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که پر از صلح و آرامش است و دستور دین مبین اسلام نیز همین است .
آیت الله حسینی با بیان اینکه اربابان تروریست ها و انسان های شرور ، دنیای غرب و امریکا هستند، گفت: عاملان جنگ های جهانی اول و دوم که منجر به کشته شدن تعداد عظیمی انسان شد نیز غربی ها بودند زیرا آنها برای دسترسی به منافع خود دست به هر شرارتی می زنند.
امام جمعه یاسوج گفت: شاهد زنده و روشن این شرارت‌ها در جهان امروز، مردم مظلوم غزه است و به خوبی می بینیم که آنها چگونه با حمایت از صهیونسیم چگونه از کشتار بی رحمانه مردم در این منطقه حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه مردم مظلوم غزه زیر شدیدترین حملات زمینی و هوایی هستند، تاکید کرد: هر وقت کشور‌های حامی صلح اراده کردند مقابل این شرارت ها بایستند آمریکا و حامیانش توقف جنگ را وتو کردند.
خطیب جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه در سالهای گذشته آمریکایی ها با حمایت از اغتشاشگران در ایران از حقوق بشر دم می زدند، گفت: اکنون چه شده که در غزه میلیون ها انسان بی دفاع به ویژه زنان و کودکان زیر حملات موشکی اسرائیلی ها دست و پا می زنند اما آنها نه تنها سکوت نمی کنند بلکه از اسرائیل و ادامه جنگ نیز حمایت می کنند .
وی به روز وحدت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشکاه و حوزه علمیه دو عامل اصلی در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بودند و باید این مهم در جامعه بیش از پیش پررنگ تر شود.
آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت هایش محصول وحدت دانشگاه و حوزه است، بیان کرد: هر کجا علم و دین و اخلاق با هم بودند منشا خیر و سعادت شدند و هر جا این دو از هم جدا شدند مظهر جنایت و کجی شدند.
امام جمعه شهر یاسوج به فرا رسیدن زمستان و کاهش دما در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: یکی از هشدار‌های بسیار مهم که همه در رعایت آن باید کوشا باشیم، صرفه جویی در مصرف گاز است؛ چرا که با توجه به شرایط کشور و هجوم سرما به مناطق مختلف، باید دولت بتواند بدون قطعی گاز، این عنصر اساسی را به سرتاسر کشور برساند. این مهم صورت نمی‌پذیرد جز آنکه همه مردم در همین راستا به یکدیگر کمک و در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه«س» را تسلیت گفت.

 

 

 

امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: شهادت حضرت فاطمه «س» عنصرا و شرفا دارای جایگاه بزرگی نزد حضرت والاست.

 

 

 

وی با برشمردن فضایل و تبیین عظمت حضرت زهرا«س» گفت: مردم نمی‌توانند بفهمند که زهرا کیست لذا زهرا «س» به لیله‌القدر تشبیه شده است.

 

 

 

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت افزود: خداوند قدرت شفاعت را به دست حضرت فاطمه داده است.

 

 

 

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: فاطمه زهرا می‌فرماید «وقتی قیامت می‌شود من گنهکاران امت پیغمبر را شفاعت می‌کنم.

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد همه بتوانیم در ایام فاطمیه از معنویت زهرا نهایت استفاده را ببریم.

 

 

 

امام جمعه موقت دهدشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: علم ابیان در دانشگاه و علم ادیان در حوزه نهادینه شده است.

 

 

 

وی سالروز جهان عاری از خشونت و افراطی گیزی را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و اضافه کرد: مصداق اکمل افراطی‌گری و خشونت، حق «وتو» است.

 

 

 

حجت‌الاسلام تقوی حق وتو را ظلم به انسانیت و ظلم به جوامع بشری دانست و افزود: در اختیار استکبار جهانی قرار دارد و بعنوان یک سپر برای ترقی و تکامل استکبار قرار دارد.

 

 

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در مقابل حق وتو ایستادگی می‌کند.

 

امام جمعه سرفاریاب با اشاره به موضوع نقش تربیتی خانواده برای فرزندان با طرح این سؤال که چه کار باید کنیم تا تربیت فاطمی در خانواده حاکم شود؟، گفت: خانه محقر حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) کانون مقدس و دانشگاهی برای تمامی خانواده‌های مسلمانان و محل پناه و آرامش آن‌ها و فرزندانشان بود و هیچ گونه آشفتگی، هرج و مرج و معصیت در آن وجود نداشت.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) با گفتار و رفتار توأم با مهربانی و صداقت فضای آکنده از آرامش و صفا را مهیا می‌نمود تا همسر و فرزندان، برای رفع خستگی‌های ناشی از کار و تلاش و کاهش رنج و فشار‌های مشکلات و سختی‌های روزگار به سنگر خانه پناه بیاورند و در آنجا تجدید قوا کنند و طبق الگو‌های مکتب اسلام، آن‌ها خانه را کانون تربیت و تربیت صحیح را مهمترین رکن و اساس تشکیل خانواده قرار داده بودند.

وی با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت را یکی از عوامل شکل گیری، تثبیت، بالندگی و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مؤثر و مولد نیرو‌های کارآمد و تأثیرگذار، از گفتمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و از منظومه‌های فکری امامین انقلاب برای پیشرفت و دستیابی به آرمان‌های نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه سرفاریاب با تبریک و گرامی داشت شب چله یلدا و با بیان اینکه دین اسلام برای پیوند‌های خانوادگی و خویشاوندی و اجتماعی، دستور عبادت‌های اجتماعی مثل صله رحم را داده است اضافه کرد، خداوند در دین اسلام برای این عبادات برکات عظیم دنیوی و اخروی را مقرر داشته و به فرموده رسول اکرم (ص) ثواب صله رحم زودتر از ثواب دیگر کار‌های خیر به انسان می‌رسد.

حجت الاسلام زارعی پور به وتو‌ی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش بس در غزه از طرف امریکا اشاره کرد و با بیان اینکه امریکا ۴٠ بار دیگر نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی از این قانون استفاده کرده است، گفت: در سایه‌ی قانون ظالمانه وتو و ناکارآمدی نهاد‌های بین المللی فرصت جنایت بیشتر به رژیم صهیونیستی داده می‌شود که البته تشدید تنفر افکار عمومی جهان نسبت به امریکا و رژیم غاصب صهیونیست را در پی خواهد داشت.

وی با یادآوری روز پژوهش، گفت: پژوهش پایه و زمینه رشد علمی است و موجب گسترش و اطمینان دانش بشری در زمینه‌های مختلف می‌شود که لازم است مسئولین نهاد‌های ذیربط بر نهادینه کردن این امر مهم در همه امور کشور اهتمام داشته باشند.

خطیب جمعه سرفاریاب در پایان از برگزاری اجلاسیه ستاد اقامه نماز استان بدون دعوت و حضور ائمه جمعه انتقاد کرد و آن را اقدامی غیر اصولی و غیر منطقی دانست و همچنین از عدم حمایت و پشتیبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان از گروه‌های جهادی مستقر در پشته زیلائی گلایه کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان، خواستار پیگیری و رفع مشکلات این حوزه در سطح شهر و بخش سرفاریاب شد.

دیشموک

امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه سیاست‌هایی مثل دور زدن تحریم‌ها یا عادی سازی روابط، استفاده از ابزار‌هایی نظیر پیمان‌های پولی و بانکداری فراساحلی یا اصلاحات اقتصادی داخلی قادر به رفع تحریم‌ها نبودند، گفت: بدون تردیددر شرایط کنونی که دوره گذر از جهان تک قطبی به جهان چند قطبی یا غیر قطبی است با نگاه فرصت محور مبتنی براندیشه‌های انقلابی و گفتمان انقلاب در عرصه اقتصاد که همان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است یک فرصت طلایی برای پیشرفت همه جانبه در عرصه اقتصاد است.

حجت الاسلام راوند با اشاره به اتفاقات اخیر فلسطین و شهادت بیش از ۱۸۰۰۰ نفر که اغلب آن‌ها زنان و کودکان بودند، افزود: این اتفاقات در حالی رخ میدهد که نه به کمک درمانی دسترسی دارندو ضمن این به دلیل قطع مسیر‌های کمک رسانی، غزه با وخامت شدید و بی سابقه غذایی و بهداشتی و پزشکی مواجه است.

وی با اشاره به وتوی قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر قطع حملات به غزه و برقراری آتش بس در غزه توسط آمریکا، این وتوی ظالمانه را حاوی چند پیام دانست و افزود: این موضوع نشانه نا کارآمدی و بی مصرفی نهاد‌های بین المللی و مدافعان حقوق بشر در دنیا و رسوایی آن‌ها در برابر چشم مردم دنیاست.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۶ آذرماه متعلق به حمل و نقل و رانند گان است تصریح کرد:لازمه پیشرفت و متمدن شدن در هر عرصه‌ای حمل و نقل و راه است و حتی خداوند بزرگ وسایل و ابزار ترابری مثل کشتی و چارپایان را نعمت میداند.

وی با بیان اینکه منطقه دیشموک به دلیل نبود راه مناسب از قطار توسعه عقب مانده است تصریح کرد:باید به این منطقه در حوزه راه‌های ارتباطی توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام راوند با اشاره به بارش باران در روز‌های اخیر گفت: اینکه در اولین بارش باران راه ۱۹ روستا در منطقه قطع بشه و راه دسترسی به شهر و درمانگاه و مدرسه نداشته باشند نشانه بی توجهی مسئولان به این بخش است.

حجه الاسلام راوند با اشاره به شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، این مهم را از یادگاران امام خمینی ره دامست و گفت: سخن گفتن و تحلیل در این زمینه بسیار است، اما وقتی استعمارگران نقشه فتوحات سیاسی و اجتماعی و سیاسی خود را طراحی میکردند، به یک مشکل عمده برخورد کردند و آن اعتقادات دینی ملت‌ها بود. اعتقادات دینی که مانع تجاوز طلبی استعمارگران بود.

پاتاوه

امام جمعه پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این بخش گفت: یکی از اهداف اسرائیل از تغییر برنامه خودش در جنگ علیه غزه و آغاز حملات دیوانه‌وار بر جنوب باریکه غزه، تسلط بر شهر خان یونس است شهری که نامش با حماس و الاقسام گره خورده است.

حجت الاسلام سیادت افزود: صهیونیست‌ها تلاش داشتند که با افزایش خرابی‌ها و بمباران‌ها و بالا بردن هزینه در غزه ، مقاومت مردم در جنوب و تداوم جنگ تا ۶۰ روز دیگر، مردم فلسطین را متأثر و تحت فشار قرار دهند تا تسلیم شوند.

وی با بیان اینکه این جنایتکاران جنگی در غزه به اهداف خود دست نمی یابند گفت: اسراییل به هیچ پیروزی نظامی دست پیدا نخواهد کرد و در این جنگ شکست خود را باید بپذیرد.

سیادت مهمترین یادگار حضرت زهرا (س) را حجاب دانست و اضافه کرد: ما باید این دژ مستحکم را حفظ کنیم و اجازه ندهیم دنیای غرب با تبلیغات رسانه ای به این ارزش خدشه ای وارد کند.

 

اقدام گوترش دبیرکل سازمان ملل در زمینه استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت با توجه به وخامت بی‌سابقه اوضاع نوار غزه در پی حملات بی‌وقفه و مکرر هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صورت گرفت. وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار،حاوی پیام‌ها و نکاتی است:
۱- ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی
۲- وتوی آمریکا؛ چراغ سبز برای جنایات بیشتر
۳- وتو یعنی ؛ سنگ را بستن و سگ را رها کردن!
۴- وتوی آمریکا ؛ بن‌بست راهبردی صهیونیستها
۵- تشدید نفرت جهانی از آمریکا
عوامل بروز فساد اقتصادی
گام اول در مبارزه بافساد، شناخت عوامل مختلف فساد اقتصادی و مالی است. بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست. نگاه تک بُعدی به این موضوع، راهزن خواهد بود و به‌جای نمایاندن راه‌های مبارزه راه را گم خواهد کرد.
در فساد چای دبش ردّ پاهای روشنی از عوامل سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود. مهم‌ترین این عوامل در فساد چای دبش به چهار عاملِ “نظام و ساختار اداری معیوب و ناقص”؛ “قوانین ناکارآمد و ناکافی”؛ و “عوامل زیاده‌خواه و فاسد” و نیز “ضعف سامانه‌های نظارتی” برمی‌گردد.
رهبر انقلاب در زمینه‌ی مبارزه با فساد، الزاماتی را مطرح کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای موضوع از منظر ایشان این موارد است:
یکم: شناخت بسترهای فساد و پیشگیری از آن
دوم: عدم تبعیض
سوم: مبارزه در درون قوه مجریه
چهارم: پاک‌دستی
پنجم: اقدام عملی و پرهیز از برخورد شعاری
اسلام، دین پیوندهای «خانوادگی»، «خویشاوندی» و «اجتماعی»
(به مناسبت شب یلدا؛ ۳۰ آذر)
در فرهنگ متعالی اسلام، جایگاه خانواده و هم‌چنین سنت بسیار حسنه صله رحم آنقدر مهم و اساسی است، آئین‌ها و سنت‌های خانواده‌محور و صله‌رحم‌مداری مثل رسم ایرانی شب یلدا(شب چله) را اسلام عزیز، نه تنها تأیید بلکه تشویق و تحسین می‌نماید.
تکرار یک موضوع در قرآن نشان‌دهنده اهمیت آن است. بر اساس آیات قرآن، در قیامت از انسان‌ها درباره صله رحم سؤال خواهد شد. قرآن هم‌چنین قطع‌کننده رحم را لعنت‌شده دانسته و خداوند تهدید کرده که چشم و گوش او را از درک حقایق ناتوان می‌سازد.
جهاد البکاء فاطمی(س)
(به مناسبت ایام فاطمیه علیها السلام)
گریه رهبران الهی، مثل همه کارهایشان در جهت استقرار نظام توحید و نفی طاغوت است است. یعنی گریه‌شان از جنس مبارزه است. به همین جهت حضرت امام خمینی رضوان الله علیه، از نوعی مبارزه با عنوان «گریه سیاسی» سخن گفتند.
یکی از انواع مهم جهاد، «جهاد البکاء» است. علت این‌که وجود مبارک و نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها در جهاد البکاء محوریت دارد فقط این نیست که حضرت افضل البکائون است، بلکه از این جهت است که تکفل ارزشمندترین و قدرتمندترین گریه‌های عالم، با حضرت است، گریه‌ای که حق آل الله را ادا می‌کند.
گریه بر حضرت سیدالشّهدا(ع) تنها از شأن عاطفی و معرفتی برخوردار نیست؛ بلکه شأنی مسئولیتی نیز دارد که بسیار حائز اهمّیت است. این گریه می‌تواند در زمانی که هیچ‌گونه امکان دیگری برای یاری ولیّ وجود ندارد، به عنوان جبران بخشی از مسئولیت بزرگ “امامْ‌یاوری” تلقّی شود. این گریه یادآوری می‌کند که هر کس باید در سنگر امامش قرار گیرد و در جهت‌گیری کلّی به گونه‌ای حرکت کند که به ظهور امام زمان علیه السلام منجر شود تا اهداف فاطمی سلام الله علیه را در سطح جهانی محقّق سازد.
سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روزوحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است که فرصتی برای پرداختن به این موضوع مهم و راهبردی را در اختیار می‌گذارد.
۲. وحدت یکی از عوامل اصلی شکل گیری و پیروزی و تثبیت و بالندگی و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون بوده وهست. وحدت حوزه و دانشگاه در این میان نقطه محوری واصلی است، چرا که این دو قشر، دو نهاد مولّد نیرو و محتوا و انسان افزار و نرم افزار برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.
۳. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود عالمان بیدار دینی و انقلابی و نیز روحیه و تربیت جوانان دانشگاهی، ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه به وجود آمد. این پیوند و ارتباط پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به وحدت بین حوزه و دانشگاه، تبدیل شد.
۴. وحدت حوزه و دانشگاه در چهله اول انقلاب، در مراتبی ازآن تحقق یافته است. نگاه روشن بینانه و واقع بینانه- نه خوش بینانه و بدبینانه افراطی- ما را با برکات زیادی از تحقق این وحدت در ۴۰سال گذشته آشنا می‌سازد.
۵. با این همه به علت درک نادرست از وحدت و وجود برخی عوامل درونی و بیرونی فاصله ما تا تحقق وحدت آرمانی زیاد است که در گام دوم انقلاب باید برای کم کردن این فاصله تلاش شود.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت