پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1402 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 141483

از نگاه دوربین؛ مدرسه علوی گچساران میزبان مانور ایمنی در برابر زلزله

همزمان با ۵ دی‌ماه روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات در دبستان علوی گچساران برگزار شد.

صدای جنوب؛

همزمان با ۵ دی‌ماه روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات در دبستان علوی گچساران برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب؛ موسس آموزشگاه علوی گچساران بیان کرد: هدف از یادآوری و بزرگداشت روز ملی ایمنی توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.
سید محمدباقر دیبایی اظهار کرد: روز ملی ایمنی در برابر زلزله روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.


وی بیان کرد: شناخت پدیده زلزله و سایر سوانح طبیعی و ارائه الگوهای مناسب برای رفتار جمعی و فردی مردم به خصوص دانش‌آموزان در قبل، حین و بعد از این سوانح می‌تواند از اثرات مخرب آنها بکاهد.


وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از جمله گروههایی هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند عنوان کرد: در همین راستا آموزش و مانور برای آمادگی آنها در برابر زلزله اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

در ادامه معاون پرورشی دبستان دخترانه و پسرانه علوی خاطرنشان کرد: مانور مجموعه‌ای از راهکارهای مناسب است که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی به کل جامعه طراحی شده است.


حمیرا قلی‌زاده بیان کرد: در مانورها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین اقدام باعث می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش‌های علمی مورد آموزش قرار گرفته را یادآوری کنند.
معاون پرورشی دبستان دخترانه و پسرانه علوی ادامه داد: آموزه‌ها و آموخته‌هایی که در مانورها در مدارس ارائه و تمرین می‌شود، می‌تواند در اوج حادثه اعم از زلزله باعث کاهش آسیب‌ها شده و دانش‌آموزان با اتکا به این آموزش‌ها و آموخته‌ها تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهند.
قلی‌زاده اضافه کرد: ترس ناشی از ناگهانی بودن زلزله و پیامدهای آن اعم از اضطراب، شوک و دلهره در بین دانش‌آموزان از بین رفته و ضمن آمادگی و آموزش آموخته‌های خود به سایر اعضای خانواده در هنگام وقوع زلزله آرامش و خونسردی را برای تصمیم‌گیری و اجرای نکات ایمنی که مهمترین رکن نجات فرد و اجتماع است، حفظ می کنند.

وی عنوان کرد: در واقع دانش‌آموزان با آموزش‌های فرا گرفته می‌توانند ضمن مقابله و عکس‌العمل درست در هنگام زلزله، امدادگر خود و دیگران نیز شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت