پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 دی 1402 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 141992

اعطای تسهیلات به آثار تاریخی ثبت‌شدۀ دارای مالکیت خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به آثار ثبت‌شده دارای مالکیت خصوصی در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌فرهنگی تسهیلات اعطاء می شود.

به گزارش صدای جتوب  سعید طالبی‌پور افزود: در قالب طرح کمک‌های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه میراث‌فرهنگی، به آثار تاریخی ثبت‌شده که مالکیت خصوصی دارند تسهیلات اعطا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تسهیلات به‌منظور حمایت از مالکین بنا‌های تاریخی و باهدف حفظ و احیای مواریث فرهنگی، مالکین خصوصی آثار ثبت‌شده و یا واجد ارزش تاریخی می‌توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال استفاده کنند.
وی تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاماً دارای کاربری باشد و بنا‌های تاریخی ثبتی واقع در روستا‌ها در اولویت خواهند بود.
طالبی پور ادامه داد: در این مورد بنا‌هایی که تاکنون از وزارت میراث‌فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده‌اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل، طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقباً اعلام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث‌فرهنگی استان ارائه کنند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت