پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1402 ساعت 10:11:: شناسه خبر: 143244

فراهم شدن شرایط برای ایجاد ستاد انتخاباتی در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان راه اندازی ستاد در فضای مجازی در استان برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فراهم شد.

حمید نادریان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج، اظهار کرد: در ماده ۷۸ قانونگذار اعلام کرده که نامزدها علاوه بر ستادهای انتخاباتی که در فضای واقعی و مادی دارند می‌توانند یک ستاد انتخاباتی در فضای مجازی و بستر وب داشته باشند.

وی افزود: در این قانون به مواردی اشاره شده و قانون گذار سعی خود را بر این قرار داده است که تشریفاتی که قرار داده بسیار پر اهمیت باشد و اجرای آن یا عدم اجرای آن نیز ضمانت اجرایی خاص خودش را داشته باشد.

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در ماده ۷۸ قانونگذار اعلام کرده که نامزدها علاوه بر ستادهای انتخاباتی که در فضای واقعی و مادی دارند می‌توانند یک ستاد انتخاباتی در فضای مجازی و بستر وب داشته باشند.

معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این قانون صراحتا اعلام کرده که نامزدها الزام دارند که آدرس و دامنه مربوط به این سایت را که تحت وب در حال فعالیت است و یا سکوهایی که به عنوان فعالیت در کنار این وبگاه رسمی فعالیت می‌کند باید با مشخصات و دامنه مربوطه همراه با آدرس و مشخصات اعلام کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد ۳۱ هزار و ۶۳۵ رای اولی در استان وجود دارد که بیش از ۱۶ هزار آقا و ۱۵ هزار خانم هستند.انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برای انتخابات اسفند ماه امسال ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده است و کمیته های هفت گانه ستاد انتخابات استان مشخص شده است.

از مجموع ۱۵۹ نفر لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس که به شورای نگهبان ارسال شد ۱۲۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۴۰ نفر و در گچساران و باشت ۳۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.از مجموع ۱۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس در استان ۱۱نفر تایید صلاحیت نشدند و صلاحیت هشت نفر هم احراز نشد. هفت نفر انصراف داده اند و ۶ نفر هم فاقد شرایط لازم برای شرکت در انتخابات بودند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت