پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 اسفند 1402 ساعت 17:12:: شناسه خبر: 143875

استاندار: کهگیلویه وبویراحمد مهیای برگزاری انتخابات امن و باشکوه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه امکانات لازم برای برگزاری باشکوه و امن انتخابات در هر سه حوزه انتخابیه استان فراهم شده است و اطمینان می دهیم که با قاطعیت از تک تک آرای مردم صیانت می شود.

سید علی احمدزاده روز سه شنبه در گفت وگوی با خبرنگاران اظهار کرد: هم اینک برگه های اخذ رای در محیط های ویژه ای قرار دارند و تحت نظارت شورای نگهبان و دستگاه های نظارتی پلمب هستند و شب انتخابات بین شعب رای توزیع می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کسی در هر جایی از ایران رای بدهد، در هیچ جای دیگری نمی تواند دوباره رای دهد زیرا رای گیری سراسری و ملی است یعنی اگر کسی در یاسوج رای دهد در هیچ شهر و یا روستای دیگر نمی تواند دوباره اقدام به رای دادن کند و امکان تقلب وجود ندارد و حاکمیت برای صیانت از رای مردم پای کار است.

وی افزود: شناسایی افراد بر اساس کد ملی و با فعالیت هیات های اجرایی رای گیری آغاز می شود؛ ۱۰ ساعت برای روز گیری پیش بینی شده است و چنانچه وزارت کشور تشخیص دهد امکان تمدید رای گیری نیز وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پای دستگاه های شناسایی یک کاربر است و هر کاربری هم یک نفر نیروی هیات نظارت شورای نگهیان بر عملکرد آن نظارت دارد.

احمدزاده ادامه داد: دستگاه ها برخط و آنلاین است و هویت افراد با کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و پاسپورت مشخص می شود.

وی تاکید کرد: شور انتخابات همه استان را فراگرفته و تبلیغات روزهای پایانی خود را می گذراند و از نامزدهای انتخاباتی درخواست داریم که با رعایت موازین اخلاقی به این شور و هیجان معنا بخشند.

استاندار کهگیلویه و بویرحمد ابراز کرد: روز پنجشنبه دهم اسفندماه تبلیغات ممنوع است؛ تمام امکانات لازم برای برگزاری انتخابات در سطح استان مهیا شده است.

احمدزاده بیان کرد: تمام نیروهایی که باید مردمی و دولتی که باید پای کار انتخابات باشند، تمام دوره های آموزشی را دیده اند و کاملا برای برگزاری انتخابات آماده هستند.جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر به طور مستقیم پای انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی و بسیجی در آمادگی کامل قرار دارند. تمام مدیرانی که در رده برگزاری انتخابت هستند هم کاملا آماده اند.پشتیبانی کار برای تامین خودرو، غذا و آنچه لازم است مهیا شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صندوق های رای و برگه های تعرفه آرا تامین و چاپ شده است و روز انتخابات پلمب آن ها باز خواهد شد و همه تدابیر لازم برای صیانت از تک تک ارای مردم پیش بینی شده است.

احمدزاده تاکید کرد: رای دادن هم حق و هم تکلیف است تا در سرنوشت خودمان دخالت کنیم اگر رای ندهیم شاید کسانی قبول شوند که به آن ها اطمینانی نداریم.

وی همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به رای دادن دعوت کرد و افزود: انتخابات با سلامت و صلابت برگزار خواهد شد.

،هم اینک ۶۳ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صحنه رقابت ۱۱ اسفندماه امسال حضور دارند.

بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی بوده و برای اولین بار پای صندوق های رای حاضر می شوند.

تعداد نامزدهای باقی مانده در رقابت عرصه انتخابات استان ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و ۲۲ نفر هم حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت