پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 اسفند 1402 ساعت 13:12:: شناسه خبر: 144135

یادداشت سیاسی/

اراده مردم،پیروز انتخابات کهگیلویه بزرگ

بالاخره یازدهم اسفند ۱۴۰۲ فرا رسید و مردم دیار افتخار آفرین کهگیلویه بزرگ همگام با سایر بلاد نماینده خود را انتخاب کردند.بدوا این انتخاب را به مردم شریف کهگیلویه بزرگ و جناب اقای سید محمد موحد نماینده منتخب تبریک عرض مینمایم.

صدای جنوب:

اراده مردم،پیروز انتخابات کهگیلویه بزرگ
بالاخره یازدهم اسفند ۱۴۰۲ فرا رسید و مردم دیار افتخار آفرین کهگیلویه بزرگ همگام با سایر بلاد نماینده خود را انتخاب کردند.بدوا این انتخاب را به مردم شریف کهگیلویه بزرگ و جناب اقای سید محمد موحد نماینده منتخب تبریک عرض مینمایم.امیدوارم همچون گذشته پاسدار شایسته اعتماد مردم این مرز و بوم بوده و متناسب با شان انان خدمت نماید.درست از چهار سال پیش و اسفند ۹۸ که جناب آقای موحد برای ششمین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافت عده ای از فردای روز انتخابات تمام و تلاش خود را برای ناکامی موحد در پیگیری اهداف و برنامه ها به کار برده و وعده شکست موحد در اسفند ۱۴۰۲ را سر داده و در این راستا از هیچ تلاشی نیز فروگذار نکردند.البته این وعده دادن ها امری مسبوق به سابقه است و تازگی ندارد.
در این دوره از انتخابات کهگیلویه بزرگ تمام شرایط یک انتخابات رقابتی و تمام عیار وجود داشت. نحوه ارایش نامزدهای انتخاباتی از طوایف و خطوط سیاسی منطقه،تلاش مجموعه استانداری برای پرهیز از هر گونه شبهه سوگیری انتخاباتی که نمونه آن تغییر فرماندار کهگیلویه در آستانه انتخابات بود و در کنار آن بهره برداری گسترده از فضای مجازی شرایط را برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و فراگیر و سالم فراهم کرده بود‌.
از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره از انتخابات حضور برخی از رفقای دیروز در قامت رقبای انتخاباتی و هماهنگی همه نامزدهای حاضر در صحنه اعم از پیر ،جوان روحانی ، بازنشسته ساسی ، ورشکسته و در یک کلام ائتلافی نانوشته با کلید واژه نه به موحد شکل گرفته بود. ترکیب نامتوازنی که تنها فلسفه وجودی،رسالت و هدف غایی خود از حضور در این کارزار را شکست و ناکامی و یا حداقل کاستن از آرا موحد تعریف کرده و به آن دل بسته بودند.معتقدم با این کار نه تنها توفیقی کسب نکردند بلکه به نوعی انتحار سیاسی نیز دست زدند‌.تنها حلقه وصل و نخ تسبیح این دانه نامتوارن شکست موحد بود که با اراده مردم و انتخاب از هم گسست و متلاشی و پراکنده گشت.
در این دوره از انتخابات با بهره گیری حداکثری از فرصت فضای مجازی و به کارگیری انواع طرفندهای رسانه ای و به عبارتی شارلاتانیزم رسانه ای ،هوچی گری ،سایت های اجاره ای و مدد گرفتن از سخنرانان وارداتی و ساخت کلیپ های سفارشی چند میلیونی، موضوعاتی از قبیل انحصار طلبی سیاسی موحد و کوبیدن بر طبل جوان گرایی، پر رنگ کردن پیگیریهای شخصی به جای انجام امور کلان موحد ،تلاش حداکثری بر ایجاد شکاف میان بویر احمد و حوزه ثلات،وارونه جلوه دادن نقش موحد در برخی پروژه ها از جمله سد آبریز و جاده تشان لنده،بحث اعتبار نامه تاج گردون ،سو استفاده از احساسات پاک مردم با طرح برخی موضوعات قدیمی از جمله گوجه چینی ،ورود به حریم خصوصی موحد و بستگان و همراهان و ده ها مشکل و موضوع دیگر با بزرگ نمایی چند برابری در معرض دید و قضاوت مردم کهگیلویه بزرگ قرار داده شد. در واقع ائتلاف صورت گرفته هر آنچه در توان داشت به صحنه آورد تا به خیال خام آنان شاهد خداحافظی تلخ و عبرت آموز موحد با مجلس باشد.
اما در این میان چند موضوع در محاسبات آنان مورد توجه قرار نگرفت. اولین موضوع ارائه برنامه و هدف از حضور عرصه انتخابات برای خدمت به مردم بود.البته هدف اصلی حذف موحد بود و همگان به طور علنی از آن سخن گفتند.عموم نامزدهای حاضر در صحنه نیم خط برنامه برای توسعه منطقه ارائه ندادند.تمام سخنرانی‌ها و جلسات و برنامه ها بر شکست موحد متمرکز بود. موضوع دوم که مورد توجه قرار نگرفت شعور سیاسی و اگاهی مردم بود .تلاش شد با هوچی گیری افکار جامعه منحرف گردد و در مواردی هم به شعور مردم نیز توهین شد که مهمترین فاکتور دخیل در انتخابات بوده و خواهد بود.اما در این انتخابات شاهد بودیم عزم و اراده مردم همچون سیلی ویرانگر تمام آنچه را معاندان و مخالفان با خیال خام خود بافته بودند شست و با خود به قعر دریا برد.موضوع سوم نبودن در بطن مردم و بی خبری از مشکلات مردم بود.افرادی که سالها جلای وطن کرده و در فصل انتخابات همراه و دلسوز مردم می باشند.البته مردم فهیم منطقه با این انختاب طومار دلسوزان بدلی و فصلی را نیز در هم پیچیدتد.غفلت چهارم عدم شناخت از میزان محبوبیت مردمی موحد بود .به خیال خود را فاقد پایگاه مردمی می‌دانستند به گونه ای با شروع انتخابات و مشاهده استقبال مردمی گسترده با هم در اقدامی جریان مردم این اجتماعات را شامل افراد تکراری و خارج از منطقه می دانستند.البته این جهالت و خواب و شنای در مسیر جریان آب هنوز هم در برخی سایت ها و اطلاعیه های پسا انختباتی دیده می‌شود اما ظاهرا بداخلاقی این عزیزان تمامی ندارد.این روزها و پس از انتخاب مجدد سید محمد موحد توسط مردم کهگیلویه بزرگ باز هم برخی هنوز بر خلاف موج موحد خواهی مردم منطقه در حال شنا هستند. ساز و کار و مکانیسم انتخاباتی که خود سالها در چارچوب ان فعالیت کرده و بعضا به مجلس راه یافته اند را زیر سوال می برند.به این عزیزان باید گفت حال که هر چه در توان داشتید عرضه داشتیداز همه خطوط قرمزهای انسانی و اخلاقی عبور کردید اما مردم صلاح و ثواب خود را در انتخاب مجدد موحد دیدند.بنابر این انتظار می‌رود بیش از این خود را در مقابل اراده ملت قرار ندهید. خود را تسلیم اراده ملت نمایید.لطف کنید ارامش مردم را به هم نزده و از مسیر توسعه کهگیلویه بزرگ کنار بروید. کسی که زیر ۵ درصد رای مردم را کسب کرده امروز در یک اقدام خلاف امنیت ملی انتخابات را افتضاحات میخواند.معتقدیم چنین فردی نه تنها ز خطوط قرمز نظام عبور کرده و مستوجب پیگیری قضایی است.به این عزیزان متذکر میشویم اگر مرحمی بر زخم کهگیلویه نیستد حداقل نمک هم بر زخم آن نباشید. در‌خاتمه لازم است از حضور اخلاق مدارانه و مسئولانه سردار هاشمی پور که به تشخیص شورای نگهبان در عرصه حضور نداشت اما با احترام به شعور اجتماعی مردم منطقه با کنار رفتن خود صلاح و ثواب را به تشخیص مردم واگذار کرد تقدیر و تشکر نماییم .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت