پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 اسفند 1402 ساعت 18:12:: شناسه خبر: 144214

کوچ زود هنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد سبب نابودی مراتع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کوچ زودهنگام عشایر باعث نابودی و از بین رفتن مراتع می‌شود که در این خصوص ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ زمان مناسب کوچ عشایر تعیین شده است

سیدجواد هاشمی شنبه شب در نشست هماهنگی کوچ عشایر استان در یاسوج، اظهار کرد: عشایر در کنار دولت تامین کننده بخشی از نیازهای جامعه هستند و لازم است مشکلات مربوط به امنیت، بهداشت، واکسیناسیون و ایل‌راه‌های عشایر رفع شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ کوچ عشایر به مناطق سردسیری است و در صورتی که مشکلی به وجود بیاید، این تاریخ جابه جا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها کوچ زودهنگام عشایر باعث نابودی و از بین رفتن مراتع می‌شود و لازم است عشایر برای عدم تخریب مراتع و تداوم فعالیتهای دامداری در زمان مناسب اقدام به کوچ کنند.

هاشمی ادامه داد: نیروهای انتظامی درکنار سپاه عشایر تامین کننده امنیت عشایر از نقطه آغاز کوچ هستند و به وسیله گشت و استقرار پایگاه‌های سیار و همچنین پایگاه‌های مقاومت امنیت آنها را تامین می‌کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر لزوم توسعه و تکمیل زیرساخت‌های عشایری استان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان توجه خوبی به حوزه زیرساخت‌های عشایری شده ضمن اینکه باید از ظرفیت رئیس سازمان امور عشایر کشور در جهت تامین زیرساخت‌های عشایری استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم موظف است خدمات بهداشتی را به عشایر ارائه دهد، همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود در زمان کوچ عشایر بارش‌ها رخ دهد هلال احمر نسبت به خدمات‌رسانی به عشایر اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی رایزنی لازم برای تامین اعتبار ایل راه های عشایری صورت گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت