پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1395 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 14770

گرد وغبار رسید/

میهمان ناخوانده زندگی را برای مردم کهگیلویه و بویراحمد سخت کرده است

سید اسدالله هاشمی گفت :وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد به مرز هشدار رسیده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاخص کیفی هوای استان به بیش از ۴ برابر رسیده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمدبا این آلودگی هوا به کما رفت.

سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های مختلف استان از جمله بویراحمد و گچساران درروز ۲۴ اسفند ۹۵ وضعیت کیفی ناسالم هوا را نشان داد، افزود: وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد به مرز هشدار رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پایش آنلاین مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان شاخص کیفی هوا برای یاسوج مرکز استان به بیش از ۴ برابر حد مجاز رسیده است، تصریح کرد: این میزان برای گچساران به بیش از ۲ برابر حد مجاز خود رسیده است.

این مسئول یادآور شد که حد مجاز هوای سالم در شرایط عادی ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

مدیرکل سازمان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این آلودگی منشاء خارجی و بیشتر از سمت کشورهای عراق و عربستان است، تصریح کرد: پایش آنلاین ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا حاکی از آن بوده که وضعیت جوی با سرعت کم رو به بهبود است.

هاشمی در پایان از مردم در تمامی رده‌های سنی بویژه بیماران ریوی و کودکان خواست از رفت و آمدهای غیرضروری در فضاهای باز پرهیز کنند و از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی و نوشیدن مایعات بویژه شیر برای پیشگیری از این وضعیت استفاده کنند.

اما هوای اقصی نقاط کهگیلویه و بویراحمد امروز نیز کاملا در وضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد و این وضعیت چنان آشکار است که تقریبا کسی جز در موارد ضروری از خانه بیرون نمی‌آید.

به گزارش صدای جنوب ، این وضعیت پر از گرد و غبار و وجود ریزگردهای خطرناک علاوه بر اینکه در نخستین گام بر روی تنفس مردم اثر می‌گذارد، موجب به‌وجود آمدن مشکلات دیگری نیز شده و خواهد شد که بارها و بارها توسط متخصصان امر و افراد صاحب‌‎نظر بدان اشاره شده است.

گرد و خاک موجود در هوا علاوه بر اینکه موجب افزایش بیماری‌های تنفسی و پوستی می‌شود و برای کودکان، سالمندان و زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی خطرناک است، موجب اثرگذاری بر کاهش محصولات کشاورزی و تغییرات اکوسیستمی و جغرافیایی می‌شود که بسیار وضعیت خطرناکی است و قطعا باید مسؤولان مربوطه در این زمینه وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

کم شدن میزان گردشگران و مسافران در چنین وضعیتی از دیگر عواقب این گرد و غبار است که این موضوع نیز صدمات جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد و همچنین اقدامات هزینه‌بر که برای زدودن گرد و غبار از سطح منازل، خیابان‌ها، اماکن و… صورت می‌گیرد در کنار هزینه‌های درمانی افرادی که دچار بیماری در هوای آلوده می‌شوند بخش دیگری از عوارض این وضعیت اسف‌بار است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت