پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مهر 1403 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 150949

اقدام جالب رییس سازمان جهاد کشاورزی استان /بازدید خبرنگاران از طرح های کشاورزی درقالب تور رسانه ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز دراقدامی جالب، همراه بابرخی از خبرنگاران درقالب تور رسانه ای  از طرح های مختلف در بخش کشاورزی بازدید نمود.

صدای جنوب:

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز دراقدامی جالب، همراه بابرخی از خبرنگاران درقالب تور رسانه ای  از طرح های مختلف در بخش کشاورزی بازدید نمود.

به گزارش صدای جنوب به نقل از پیک ملت؛ سید علی معتمدی ضمن دعوت از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی وعده هایی را هم نیز به سرمایه گذاران داد و گفت؛ صنایع زیادی در کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی وجود دارد و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم که به ما مراجعه کنند و ما قول می‌دهیم که از آن‌ها حمایت قطعی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگاران همراه با تعدادی از مسئولین جهاد کشاورزی از  کارخانه فرآورده‌های شیر و لبنی واقع در شهرک صنعتی سپیدار بازدید، کارخانه تولید خوراک دام و طیور، کارخانه تولید مرغ گوشتی، کارخانه پرورش گل، سردخانه شهرک فرودگاه و پرورش ماهیان سرد آبی خاویاربازدید کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معتمدی‌پور در ابتدا نکاتی را در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت‌ها و افزایش تولید در حوزه گیاهان دارویی، تولید مرغ و… ارائه داد و گفت: به‌هیچ‌عنوان ادعا نمی‌کنیم که مشکلات زیرساختی استان حل شده است، حدود ۵۰ پروژه عمرانی در استان وجود دارد، برخی از این پروژه‌ها از ۱۰ سال قبل شروع شده، برخی روبه‌اتمام است و برخی به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: در بحث پروژه‌های اقتصادی جذب سرمایه‌گذار و همراهی استاندار در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

معتمدی پور بیان کرد: این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی کمی دارد و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد، پروژه‌هایی را در این حوزه شروع کردیم، و به‌محض ابلاغ اعتبارات سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت مراجعه کنند حمایت خواهند شد.

وی گفت: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸، سرمایه‌گذار باید تا ۲۰ درصد هزینه کند؛ اما جایی که سرمایه‌گذار سهم بیشتری داشته، طرح موفق‌تر بوده است.

۴کارخانه فراوری شیر راه اندازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه  و بویراحمد در خصوص کارخانه فرآوری شیر گفت: ۴ کارخانه مشابه این کارخانه راه‌اندازی شده که در ۳ سال اخیر انجام‌گرفته، تلاش می‌کنیم که همه صنایع و طرح‌ها در قالب زنجیره باشند.

معتمدی پور اظهار کرد: در بحث کارخانه میوه خشک‌کن کنسانتره میوه نیاز به سرمایه‌گذار دارد و در این بخش حمایت خواهیم کرد.

معتمدی‌پور خاطرنشان کرد: موضوع  بحث ترویج و آموزش اهمیت دارد و این مسائل جدید را بر اساس سیاست دانش‌بنیانی و افزایش بهره‌وری در دستور کار داریم.

وی به پروژه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های اقتصادی بخش سومی است که جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی و مجموعه‌های ذی‌ربط فعالیت می‌کنند، در بحث پروژه‌های اقتصادی موضوع جذب سرمایه‌گذار مطرح است و مهم‌ترین مسئله‌ای است که وجود دارد، تلاش بر این بوده که در راستای شعار سال توسعه  با مشارکت مردم صورت پذیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معتمدی‌پور در ادامه تأکید کرد: صنایع و پروژه‌هایی داریم که برای توسعه و تقویت آن‌ها که به سرمایه‌گذاران نیاز داریم که بیایند و شروع کنند، باتوجه‌به این‌که اعتبارات و تسهیلات سال ۱۴۰۲ هنوز به ما ابلاغ نشده‌اند به حمایت و سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران شخصی نیاز داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های اساسی دوران مدیریتی ما این بوده و است که به‌صورت کلی صنایع و تمام موارد و طرح‌هایی که داریم در قالب زنجیره باشد یعنی تولیدکننده و تأمین‌کننده کارخانه از استان (بومی) باشند.

معتمدی پور افزود: صنایع بسیار زیادی داریم که نیاز به سرمایه‌گذار داریم و  دعوت می‌کنیم که حتماً سرمایه‌گذاران مراجعه کنند و ما قول می‌دهیم هروقت تسهیلات داده شود از آن‌ها حمایت خواهیم کرد و قدم‌های بعدی را محکم‌تر برخواهیم داشت.

مجوز ۳۶ هزار تن مجوز سردخانه صادر شده /دعوت از سرمایه گذاران

مطالعه نیاز های استان در خصوص زیر ساخت ها  انجام شد، در خصوص سرد خانه خلا در استان وجود داشت اما تلاش ها بی نتیجه نماند و مجوز ۳۶ هزار تن سردخانه برای استان صادر شده
از این میزان ۱۲هزار و ۹٠٠ تن ظرفیت به بهره برداری رسید و ۱۲هزار در حال احداث از ۲٠ تا ۸٠ درصد پیشرفت دارند.
وی بیان داشت؛ ۱۳٠ هزار تن تولید سیب در استان داریم که بخشی سیب درجه ۳ صنعتی و بخشی سیب درجه یک صادراتی است که و به خارج از استان ارسال میشه و بخشی داخل استان ذخیره می شود.

معتمدی اضافه کرد؛ تا سال گذشته نزدیک به ده هزارتن ذخیره داشتیم و امسال تا کنون ۱۳هزار تن قرار داد منعقد شده و نزدیک و
۶ هزار تن ظرفیت داریم و۱۲ هزار تن دیگر ظرفیت سردخانه‌ای درحال احداث که درصد پیشرفت آن‌ها متفاوت است.
در قبل از سال ۱۴٠۱ یک سردخانه با ظرفیت اسمی داشتیم اکنون بالای ۸٠٠ تن ظرفیت زیر صفر، تا کنون از ۲٠٠ تن به هزار تن رسیده
ما نیاز به جذب سرمایه گذار در صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم.

معتمدی پور گفت؛ با اینوجود این میزان ظرفیت لازم برای ذخیره سازی نیازهای استان را ندارد، چراکه ما سالانه ظرفیت ۱۳۰ هزارتُن سیب در استان داریم که نشان می‌دهد ظرفیت سردخانه‌های استان فقط یک‌دهم این میزان تولید می‌باشد.

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    افتتاح غیرحضوری حساب ووام بدون سود از بانک قرض الحسنه مهرایران

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت