پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 فروردین 1396 ساعت 11:01:: شناسه خبر: 16204

حقایق آن «صد روز»

بالاترین خیانت به یک ملت آن است که یک کسی به مردم آمار و حرف دروغ بگوید. مخصوصا دروغی که باعث یأس و ناامیدی مردم شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

**حقایق آن «صد روز»
بالاترین خیانت به یک ملت آن است که یک کسی به مردم آمار و حرف دروغ بگوید. مخصوصا دروغی که باعث یأس و ناامیدی مردم شود. دهمین نشست خبری رییس‌ جمهوری با اعلام دستاوردهای ٣ سال و نیم گذشته دولت آغاز شد. حسن روحانی در این نشست، نخستین دغدغه دولت یازدهم را بهبود زندگی افراد کم‌ درآمد جامعه برشمرد و طبق اعلام مراکز آمار، شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، خدمات دولتی و اقتصادی را طی این سال‌ ها بهتر از پیش‌ بینی‌ ها دانست.
در ادامه، بالاترین خیانت به یک ملت آن است که یک کسی به مردم آمار و حرف دروغ بگوید. مخصوصا دروغی که باعث یأس و ناامیدی مردم شود. طی مسیرهای افتخار برای این کشور، در سایه وحدت و اتحاد و همدلی امکان پذیر است.
در این نشست سوالات خبرنگاران بیشتر به مسائل اقتصادی دولت یازدهم معطوف گردید.
موضوع، یارانه های نقدی و تلاش برای نیاز نداشتن مردم به یارانه های نقدی، دستگیری و بازداشت تعدادی از مدیران تلگرامی، مطرح کردن مسائل عوام فریب و نقد تخریبی از دولت توسط برخی مخالفین، تلاش برای نداشتن دانشجویان ستاره دار در دولت یازدهم و پرداخت یارانه مطبوعات از مهم ترین مسائل مورد سوال در نشست خبری رییس جمهوری بوده است.

تمرکز مطبوعات بر گزارش صدروزه روحانی در نشست خبری رییس جمهوری
نشست خبری روز دوشنبه (بیست و یکم فروردین ماه) «حسن روحانی» رییس‌جمهوری از مهمترین محورهای بررسی امروز روزنامه ها قرار گرفت؛ نشستی که یکی از بحث برانگیزترین پرسش و پاسخ های آن به گزارش صدروزه روحانی اختصاص یافت. برخی از مطبوعات، روحانی را منکر وعده هایش دانستند و برخی دیگر در دفاع از رییس جمهوری به سراغ تاریخچه این وعده رفتند.
روزنامه «بهار» به سراغ نشست خبری وآن چه روحانی درباره گزارش صدروزه گفت، رفت. بنابراین گزارش، از ابتدای آغاز به کار روحانی در تابستان۹۲ تا همین امروز جریان مخالف دولت با رسانه‌های پرشمارش همواره مدعی شده است که روحانی در روزهای تبلیغاتی انتخاباتی قول حل مشکلات کشور را ظرف مدت صد روز داده است! در این نشست خبری هم خبرنگاری با استناد به این دروغ پرسشش را در خصوص عملکرد دولت مطرح کرد.
بهار در ادامه نوشت: اما واقعیت چیست؟ آیا واقعا حسن روحانی چنین وعده عجیب و غریبی را داده است که می‌تواند صد‌روزه مشکلات کشور را حل کند؟ شاید بهترین کار مراجعه به متن اصلی و فیلم کامل آن برنامه در روزهای انتخابات۹۲ باشد.
به گزارش روزنامه «جمهوری اسلامی» رئیس جمهوری ادعای حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی کشور را دروغ بزرگ تخریب گران دانست و گفت: مگر می‌شود مشکلات را در ۱۰۰ روز حل کرد، ۱۰۰ سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود، مشکلات باید قدم به قدم حل شود.
روزنامه «آرمان» زیر عنوان «بعضی مانند ماشین دودی فقط دود پخش می‌کنند» به سراغ انتقاد روحانی از تخریبگران دولت رفت. به نوشته آرمان، رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص وعده انتخاباتی او در سال ۹۲ مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم به طوری که نیازی به ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی نداشته باشند، گفت: ما باید به جایی برسیم که مردم ما به یارانه نقدی نیازمند نباشند اما آیا این کار در چهار سال به نتیجه می‌رسد؟ نباید آینده را سیاه و تاریک کنیم. بعضی‌ها مانند ماشین دودی هستند و فقط دود پخش می‌کنند. ما ایرانی آباد داریم و حتما در سال‌های بعد ایران بهتری خواهیم داشت، پس برای چه به جامعه عدم قطعیت القا کنیم؟ روحانی تصریح کرد: باید فضا را امیدوارانه کرد. باید سرمایه جذب شود.
در این میان، روزنامه «کیهان» زیر عنوان نخست «آدم مگر بی‌عقل باشد که بگوید ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم!» به سراغ سخنان رییس جمهوری رفت و به نقل از وی نوشت: حافظه من کم نیست. دقیق می‌دانم چه گفته‌ام. من اعلام کردم در پایان ۱۰۰ روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در ۱۰۰ روز مشکلات را حل می‌کند.
رییس جمهوری در بخشی دیگراز سخنان خود، بیان داشت که یارانه اقشار کم درآمد افزایش می‌یابد؛ موضوعی که روزنامه «ایران» به بازتاب آن پرداخت. به گزارش این روزنامه، روحانی با بیان اینکه «اولین دغدغه دولت یازدهم، بهبود زندگی افراد کم درآمد این جامعه بوده است»، گفت: طبق اعلام مراکز آمار داخلی و خارجی، شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، خدمات دولتی و اقتصادی، طی این سال‌ها بهتر از پیش‌بینی‌ها بود. دریافتی اقشاری که دارای درآمد کمتری هستند مثل حقوق بگیران که حقوق حداقلی می‌گیرند، در مجموع چهار سال دولت یازدهم، به دو برابر یا بیش از دو برابر افزایش یافت. امسال حداقل ۲۰ درصد به حقوق دریافتی، مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه می‌شود که رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.
روزنامه «دنیای اقتصاد» هم در گزارشی به سراغ سخنان روحانی و «برنامه آینده دولت برای یارانه نقدی» رفت. به نوشته این روزنامه، رییس جمهوری در پاسخ به سوال روزنامه «دنیای اقتصاد» که از او پرسید «وجه تمایز اولویت‌های اقتصادی شما در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به دوره کنونی مسوولیت شما به‌خصوص در زمینه سیاست‌های رفاهی از جمله یارانه نقدی، اصلاح نظام بانکی و تسریع رونق اقتصادی چه خواهد بود؟» تاکید کرد: یارانه‌ای که دولت به کشاورزها می‌دهد و نیز در زمینه درمان، مردم در بیمارستان‌ها به جای ۳۷ درصد، ۶ درصد و در روستاها ۳ درصد می‌دهند، به معنای استفاده صحیح از یارانه است؛ البته یک مقدار یارانه نقدی است که پرداخت می‌شود و در این زمینه به‌طور کلی دولت باید تابع قانون باشد، چراکه معتقدیم هر آنچه در چارچوب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده را این دولت اجرا و عملی خواهد کرد.
روزنامه «کاروکارگر» هم این بخش از سخنان رییس جمهوری را که «کلید حل مشکلات کشور، عقل، تدبیر، تلاش و کوشش همگانی است» عنوان قرار داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت