پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 خرداد 1396 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 18450

هیاهوی بسیاربه خاطر…/به قلم هادی فضلیان

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

گویا حملات دامنه دارو توهین های زنجبره ای آقای هاشمی، نماینده محترم کهگیلویه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، تمامی ندارد.
ایشان با لحنی توهین آمیز،مرتبا از ناکارآمدی سیستم بهداشت و درمان میگوید.مرتبا با ادبیاتی موهن،بصورت کلی، رئیس دانشگاه را مخاطب قرار داده و ایشان را مورد هجمه قرار میدهد.

پایگاه خبری صدای جنوب


گویا حملات دامنه دارو توهین های زنجبره ای آقای هاشمی، نماینده محترم کهگیلویه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، تمامی ندارد.
ایشان با لحنی توهین آمیز،مرتبا از ناکارآمدی سیستم بهداشت و درمان میگوید.مرتبا با ادبیاتی موهن،بصورت کلی، رئیس دانشگاه را مخاطب قرار داده و ایشان را مورد هجمه قرار میدهد.
در این رابطه ذکر چند نکته، ضروری به نظر میرسد:
۱:سوال اساسی ای که بعنوان یک شهروند از آقای هاشمی دارم این است که:
این ناکارآمدی چیست که میفرماید؟
مشخصا بفرماید که ضعف دستگاه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در کجاست؟
چرا ایشان به ذکر مصادیق نمیپردازد؟
قبلا که یک مورد از مرگ مغزی سه نفر در طی چند روز در دهدشت، سخن به میان آورد.و اینکه در زمان مرگ این سه نفر،پزشک متخصص در مرخصی بوده است.ولی با جوابیه شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه،
مشخص شد که:
اولا؛
پزشکان متخصص مربوطه،در زمان مراجعه این عزیزان به بیمارستان، حضور داشته اند و هیچگونه ایرادی از این نظر متوجه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان نیست و مصدومین فقط بر اثر شدت جراحات وارده حین تصادف،
متاسفانه به رحمت ایزدی رفته اند.
دوم؛
حوادث ناگواراین سه نفر،نه در طی چند روز و بلکه در طی یک ماه صورت گرفته است.و همانطور که پیشتر ذکر شد،هیچگونه کمبودی از نظر پزشکی و فنی در این زمینه وجود نداشته است.
۲:آیا این مشکلاتی که آقای هاشمی مرتبا از آن دم میزنند،در زمینه ساختاری است یا نه،در زمینه رویکردهاست؟
آیا ایشان،بعنوان نماینده مردم، با نماینده رئیس جمهور و رئیس دستگاه اجرائی در استان(استاندار محترم) در این مورد صحبت کرده است؟
۳:این مشکل چیست که نماینده محترم،توقع دارند در طی ۷۲ ساعت حتما حل شود؟
و اصولا ایشان طبق کدام بخش از قانون،برای خود این حق را قائل شده است که ضمن توهین شدید و با ادبیاتی بسیار نازل تر از حد معمول،چنین اولتیماتومی را صادر کند؟
به نظر میرسد که آقای هاشمی،علیرغم حضور یکساله در مجلس،از حوزه کار و همینطور حیطه اختیارات خود بعنوان یک نماینده، واقف نیست.ظاهرا ایشان نمیداند که نماینده مجلس،وظایفی دارد که قانون برایش مشخص کرده است.
ظاهرا نمیداند که ایشان بعنوان عضوی از مجلس،دو وظیفه مشخص دارد:
وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین.
شایسته است که ایشان به این سوال بصورت واضح،پاسخ دهند که:
مشکلاتی که میفرمایند،به کدام بخش از وظایف ایشان مربوط است.
۴:جای بسی تعجب است که نماینده محترم،بدون آگاهی از وظایف خویش،به دخالت غیر متعارف خویش در یک حوزه دیگر و تحت یک قوه دیگر(قوه مجریه) ادامه میدهد.آن هم با لحن و گفتاری که در شان هیچ مسئولی قابل تعریف نیست.آن هم در نظامی که براساس اصول اخلاقی اسلام شکل گرفته است.
۵:جای تاسف است که آقای هاشمی پور از عواقب چنین اظهاراتی، آن هم بصورت یکسری ادعاهای کلی، بی خبر است.
کمترین عواقب اظهارات آقای هاشمی پور،بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه سلامت استان است.
طوریکه توده مردم،برای درمان کوچکترین بیماریها ممکن است به پزشکان و سایر خدمتگذاران عرصه سلامت،اعتماد ننمایند.
و این ایجاد حس بی اعتمادی مردم به دستگاه بهداشت و درمان،باعث بروز هزاران مشکل در عرصه عمومی میشود.کمترین آن،مراجعه مردم به استانها و شهرستانهای دیگر است. بی اعتمادی مردم به دستگاهی چون بهداشت و درمان،باعث از بین رفتن امنیت روانی افراد جامعه میشود. چرا که واقعا نمیدانند در صورت ابتلا به بیماری،چه شرایطی برایشان پیش خواهد آمد.
جا دارد که مسئولان ارشد اجرائی استان،از استقلال قوه مجریه دفاع نمایند.و البته پیش از این هم،شاهد رفتار و گفتار عجیب و تحکم آمیز سردار هاشمی با مدیران ارشد استان بوده ایم.
باید فکری کرد.جای آن دارد که جامعه بهداشتی،درمانی استان، نسبت به این اظهارات،واکنش مناسبی دهند.

هادی فضلیان فعال سیاسی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت