پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1396 ساعت 06:04:: شناسه خبر: 20034

هنرمندان صنایع دستی به ادره میراث فرهنگی مراجعه کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مزایا و نقاط قوت حوزه صنایع دستی امکان ایجاد چند فرصت شغلی با هزینه‌های محدود است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بیمه شدن هنرمندان صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.

محمود باقری با اشاره به موافقت مجلس شورای اسلامی و همچنین جلسات کارشناسی شواری عالی میراث فرهنگی در خصوص بیمه صنعتگران صنایع دستی، اظهار کرد: طبق این مصوبه از امروز هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با مراجع به ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان می‌توانند مراحل تشکیل پرونده خود را پیگیری کنند.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حوزه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های چشمگیری است و در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هر چه بیشتر در این بخش اقدام‌های لازم توسط مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار هنرمند صنایع دستی در استان ساماندهی شده، گفت: طبق پپیش‌بینی این آمار تا پایان امسال به حدود ۱۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

باقری با بیان اینکه از این ۹ هزار هنرمندی که در حوزه صنایع دستی ساماندهی شده تعدادی قبلا بیمه شده‌اند، یادآور شد: بیمه هنرمندان صنایع دستی برای متقاضیان جدید است.

وی به شعار سال ۱۳۹۶ با عنوان “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” اشاره کرد و افزود: برای اشتغال‌زایی در تمامی عرصه‌ها از جمله حوزه صنایع دستی این استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و تاکنون با افتتاح کارگاه‌های صنایع دستی و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرمندان صنایع دستی، گام‌های بزرگی را در راستای اشتغال‌زایی و تولید ملی در استان برداشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مزایا و نقاط قوت حوزه صنایع دستی امکان ایجاد چند فرصت شغلی با هزینه‌های محدود است.

باقری عنوان کرد: صنایع دستی به عنوان یک فرهنگ غنی و اصیل در کهگیلویه و بویراحمد با زندگی مردم این استان عجین بوده و باید بیش از پیش حمایت شود.

وی ابراز داشت: حوزه صنایع دستی صنعتی اشتغالزا و ارز آور بوده و زمینه‌ساز درآمدزایی، تولید و اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت