پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1396 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 20221

باحضور استاندار و نماینده بویراحمد ودنا درمجلس

کلنگ طرح توسعه ،بازسازی و مرمت امامزاده علی (ع) به زمین زده شد

سید موسی خادمی توجه به بقاع متبرکه و حرم مطهر امام زادگان را از اولویتها و رسالتهای دولت و مردم برشمرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز با حضور استاندار، نمانیده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان کلنگ طرح توسعه ،بازسازی و مرمت امامزاده علی (ع) به زمین زده شد.

به گزارش صدای جنوب،استاندار درحاشیه این مراسم با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه (س) گردشگری زیارتی را از جمله محورهای مهم توسعه و بستر توسعه اجتمایی برشمرد و افزود:امروزه گردشگری زیارتی و مذهبی جزو شاخص های برتر کشور در جذب گردشگر هست و باید استان کهگیلویه وبویراحمد، که با ۳۰۰ بقعه متبرکه بیشترین بارگاه امامزادگان را در جنوب کشور دارد به قطب گردشگری زیارتی تبدیل شود.
سید موسی خادمی در این مراسم توجه به بقاع متبرکه و حرم مطهر امام زادگان را از اولویتها و رسالتهای دولت و مردم برشمرد.
استاندار تقویت و حمایت از گردشگری مذهبی را از اولویتها و دغدغه های دولت تدبیر و امید خواند و تغییر در ساختار و مرمت و بازسازی این اماکن مذهبی را خواستار شد.
سید موسی خادمی امامزادگان را ازکانونهای مستحکم فرهنگی و مذهبی دانست که علاوه بر تقویت بارهای دینی ، آسایش ،آرامش و تزریق امید به جامعه از کارکردهای ارزشمند آن است.
وی از پیش بینی اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به این بقعه متبرکه برای مرمت ،تعمیرات و انجام تاسیسات خبر داد و گفت: در بودجه امسال توجه ویژه ای به اماکن مذهبی و دینی شده است و در تلاشیم اعتبارات این حوزه را نیز افزایش دهیم.
خادمی با بیان اینکه برای محوطه سازی ، دیوار کشی و زه کشی این امامزاده بیش از ده میلیارد ریال در سالهای گذشته هزینه شده است افزود: انشالله با همت خیرین ، مردم و حمایت مسولان تا دهه فجر استان بخشی از این طرح بازسازی و مرمت به سرانجام برسد.
وی کمک ده میلیارد ریالی خیرهم استانی ( دلباز)برای بازسازی و ساخت این امامزاده را امری شایسته و پسندیده توصیف کرد و گفت: باید چنان برای خیرین تسهیل گری شود و زمینه این سرمایه گذاری معنوی فراهم شود که در سالهای آینده شاهد افزایش این تعداد خیرین باشیم.
استاندار ممانعت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور از تخریب و ساخت بنای جدید این امامزاده را از جمله مشکلات سد راه دانست و گفت: برای پیگیری دریافت مجوز از سوی این سازمان از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم .
خادمی امامزاده علی (ع ) را از بقاع واجب التعظیم و با کرامت استان برشمرد که حد فاصل مناطق سردسیری و گرمسیری واقع شد که علاوه بر ایجاد تعادل ، همبستگی و اتحاد هر دو حوزه را حفظ می کرد.
استاندار حفظ حرمت و قداست معنوی امامزادگان و ارتقائ کمی و کیفی بقاع را وظیفه ای همگانی دانست و از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره کل اوقاف و امرو خیریه استان خواست بیش از پیش به اماکن مذهبی توجه کنند.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم توسعه جغرافیایی شیعه را امری پسندیده و در راستای تروج فرهنگ ناب اسلام محمدی و مذهب تشیع دانست و گفت:این اماکن مذهبی کانونهای ارزشمند دینی و تقویت کننده خودباوری و اعتقادات مذهبی هستند.
غلام محمد زارعی افزود: مجلس شورای اسلامی این سالها توجه ویژه ای به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه داشته و در استان از هیچ کمکی برای توسعه این اماکن دریغ نمی کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت