پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 مرداد 1396 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 20282

در نشست کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد

امنیت و سلامت خوراکی مردم در خطر است/منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی کود سمی زیادی مصرف می‌کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترس من این است، که مواد خوراکی ناسالم به خورد مردم بدهید، منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی خود بی‌رویه کود سمی می‌دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی پدافند غیرعامل استان به ریاست مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضای این کارگروه در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب،  رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه بابیان اینکه نگران سلامت و تندرستی مواد غذایی و خوراک مردم استان هستم، اظهار کرد: جهاد کشاورزی مسئول تأمینمواد غذایی و خوراک مردم است، ولی امر نظارت و بازبینی بر تندرستی و سالم‌سازی مواد غذایی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد استان است، که متأسفانه این دو سازمان در نظارت و بازرسی مواد غذایی و بهداشتی به‌خوبی وارد عمل نشدند، چنانچه این سازمان‌ها باید جهاد کشاورزی را از لحاظ بهداشت موادغذایی به چالش بکشد.

جعفر گوهرگانی افزود: این سازمان‌های نظارت بر فراورده مواد غذایی باید تولیدکنندگان را در رعایت مصرف سموم تشویق کنند، و با تولیدکننده‌ای که پس‌مانده سموم افزودنی دارند برخورد شده و تا آن جا که حتی با من در این باره برخورد شود.

وی تصریح کرد: علت اینکه سازمان‌ها موضوع رعایت سموم در فراورده های غذایی را رها کردن این است که، می‌خواهند در این باره هزینه‌ای نکنند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان در سهم یارانه دولت تدبیر دیده نشد، و حتی در یارانه دولت سهم پیگیری و درمان بیماران را هم نادیده گرفتند.

وی بیان کرد: اگر مسئولین مدعی هستند، که انگور، ماهی و سیب‌درختی استان کیفیت پسندیده‌ای دارد، این را بگویم که این حرف در حد و اندازه شعار است؛ و تا هنگامی‌که اداره علوم پزشکی و استاندارد استان بر فرآورده‌های خوراک بازرسی نکند، تا آن هنگام شعار ندهیم.

وی اظهار کرد: ترس من این است، که مواد خوراکی ناسالم به خورد مردم بدهید، منابع طبیعی در تولید گیاهان دارویی خود بی‌رویه کود سمی می‌دهد.

گوهرگانی افزود: جهاد کشاورزی که نمی‌تواند هم تولیدکننده، و هم ناظر و کارفرما باشد. در همه نقاط جهان نظارت و بازرسی بر فرآورده‌های خوراکی بر دوش استاندارد و علوم پزشکی است.

وی با اشاره به برگشت سیب‌زمینی‌های صادراتی ایران به عمان، گفت: درد جامعه این است که کسی را در امور بهداشتی زیر سؤال نمی‌بریم، و فقط میگویم رها شود.

وی افزود: امنیت و سلامت خوراکی جدی گرفته شود، انگیزه‌ام تاختن به هیچ سازمانی نیست، و تحت هیچ شرایطی کسی را زیر سؤال نمی‌برم. تنها امنیت و سلامت خوراکی مردم مدنظر و دیدگاهم است.
وی تاکید کرد: چرا ۵ سال یک برنج به خورد مردم داده می‌شود، و اکنون می‌گویند آلوده است. شکی نیست که بیگانگان و دشمنان ایران می‌خواهند به نسل‌های آینده ایران آسیب بزنند؛ ولی چرا یک فرآورده‌ای که ۵ سال به کشور وارد می‌شود، قرنطینه و عاری از بیماری نمی‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر دو دستگاه در امر نظارت باید بر پایه دستگاه‌های استاندارد جهان و ایران، کمبود عناصر خوراکی و بهداشتی استان را به‌صورت جد مدنظر قرار دهند.

برپایه همین گزارش ،رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جلسات باید خروجی و عمل عینی داشته باشند؛ به نشانه اعتراض نشست را ترک کرد.کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت