پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1396 ساعت 12:05:: شناسه خبر: 20843

نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند/ وام اشتغال۱۵ میلیون تومانی برای کسانی که مصرف موادمخدر را ترک کنند

علی پوزش به همراه رییس اداره بهزیستی کهگیلویه از مراکز اقامتی میان مدت دهدشت بازدید کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه ظهر امروز از مراکز اقامتی میان مدت دهدشت سرکشی و از نزدیک با مشکلات و برنامه‌های این مراکز آشنا شد.

به گزارش صدای جنوب ،علی پوزش در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: نگاه جامعه به فرد معتاد باید تغییر کند تا فرد معتاد بعد از پاک شدن بتواند در خانواده، جامعه و اجتماع بدون دغدغه حضور پیدا کند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اصل پیشگیری در خصوص مواد مخدر مد نظر همه قرار گیرد، افزود: مسؤولان و خانواده‌ها و مراکز آموزشی لازم است ضمن آگاهی و هشدار به فرزندان و جوانان آنان را از خطرات اعتیاد و مصرف مواد مخدر آگاه کنند.

وی، گفت:از ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط خصوصاً بهزیستی، شهرداری و سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره تربیت بدنی و اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر ادارات و همچنین از ظرفیت خیرین در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم.

رییس اداره بهزیستی کهگیلویه نیز در این بازدید گفت: بهزیستی یکی از حوزه‌های تخصصی خود را متصدی امر ساماندهی این معضل نموده است و  در این زمینه اقدامات وسیعی انجام داده است.

جهانگیر افشانده بیان کرد: برای اشتغال هر کدام از افراد که اقدام به ترک مصرف مواد مخدر کرده باشند وام اشتغال به مبلغ ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی، افزود: به کار فرمایانی که این افراد را مشغول به کار کنند نیز وام پرداخت می‌شود که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در جهت افزایش سقف وام خود اشتغالی و همچنین سقف پذیرش افراد همکاری مضاعفی داشته باشند.

افشانده، گفت: در همین راستا جهت آموزش خانواده‌ها هر هفته ۲ ساعت و ماهیانه هشت ساعت در محل بهزیستی کلاس آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود.

وی تعداد افراد تحت مراقبت در مراکز اقامتی شهرستان را قریب ۶۰ نفر  دانست و گفت : در سطح شهرستان تعداد سه مرکز اقامتی و سه مرکز ترک اعتیاد درمان با داروهای آگونیست ۳ و یک مرکز دی آی سی، مراکز گذری وابسته به شبکه بهداشت  دایر بوده و به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت