پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1396 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 21196

در نشست کارگروه اشتغال استان مطرح شد:

مدیران کم کار حوزه اشتغال به استاندار و سازمان‌های مربوطه درتهران معرفی می‌شوند

مدیران کم کار در زمینه ایجاد اشتغال و اجرای طرح کارورزی به مقام ارشد اجرایی استان و سازمان‌های مربوطه در تهران معرفی می‌شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست کارگروه اشتغال پیش از ظهر امروز به ریاست مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار و دستگاه‌های مربوطه در خصوص ایجاد اشتغال در استان بحث و تصمیم‌گیری کردند.

به گزارش صدای جنوب،صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به طرح مهم کارورزی اشاره کرد و گفت: سهم استان در طرح کارورزی دو هزار و ۲۵ نفر است که تاکنون ۶ هزار و ۴۲۳ نفر در ۱۱۳ واحد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی به سهم دستگاه‌های استان در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: سهمیه جهاد کشاورزی ۲۳۵ نفر، صنعت و معدن و تجارت ۸۰۰ نفر، نیرو و ادارات زیر مجموعه ۲۰ نفر، مسکن و شهرسازی ۳۰۰ نفر، گردشگری ۱۰۰، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰۰ نفر، اقتصاد و دارایی ۲۰ نفر، آموزش و پرورش ۸۰ ، آموزش عالی ۲۰، بهداشت و دزمان ۱۵۰ و تعاون و‌کار ۲۰ و بهزیستی ۲۰۰ نفر سهمیه طرح کارورزی را دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از شرط‌های پذیرش افراد برای پذیرش کارورزان بیمه شدن یک تا ۳ نفر کارگر توسط واحد است.

این مسؤول بر توجه به مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال تاکید کرد و با بیان اینکه مشاغل خانگی از راه‌های ایجاد اشتغال است گفت: سهمیه امسال استان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد تومان است که این مبلغ باید توسط ۳ بانک سپه، ملی و تجارت به ۵۰۰ نفر پرداخت شود.

مظاهری اضافه کرد: سهم بانک ملی ۲ میلیارد تومان، بانک سپه ۳ میلیارد و سهمیه بانک تجارت ۵ میلیارد تومان است.

در ادامه این نشست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار گفت: در سال جاری و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و‌اشتغال، اشتغال فراگیر به مهمترین و اصلی ترین وظیفه مدیران استانی تبدیل شود.

وی خواستار ایجاد حساسیت در بین مدیران برای ایجاد اشتغال شد و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ایجاد اشتغال است.

این مسوول در ادامه سخنان خود در کارگروه اشتغال به مزایای طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: از این طرح به نحو احسن استفاده شود چرا که طرح کارورزی در ایجاد اشتغال موثر است و بیانگر توجه دولت به موضوع اشتغال و تولید است.

محنایی تصریح کرد: مدیران کم کار در زمینه ایجاد اشتغال و اجرای طرح کارورزی به مقام ارشد اجرایی استان و سازمان‌های مربوطه در تهران معرفی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ادارات واحدهای پذیرنده واحدهای زیر مجموعه خود را برای نام نویسی در سامانه کارورزی تشویق کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت