پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1396 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 21210

درسالروز شهادت امام جواد(ع):

اجتماع بزرگ سادات در جوار مرقدمطهر امام زاده علی (ع)برگزار شد/تصاویر

درسالروز شهادت امام جوادالائمه (ع)جمعی از سادات
بخش سرفاریاب واطراف در جوار مرقد مطهرامام زاده علی (ع) گرد هم آمدند و عزاداری نمودند.

به گزارش صدای جنوب از سرفاریاب مراسم گرامیداشت شهادت امام جواد(ع)در جوار بارگاه امام زاده علی (ع) با حضور پرشور ومعنوی مردم ،مسوولین و با همکار ی ستادنماز جمعه سرفاریاب،حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) بخش سرفاریاب،کانون جوادالائمه و اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان چرام  ، بخشداری  وشهرداری سرفاریاب وهمچنین هیات امناءامام زاده علی(ع) برگزارشد .
امام جمعه سرفاریاب در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد (ع)به همه مسلمین جهان به ویژه سادات وعرض خیرمقدم محضر حاج اقا فلاحیان عضودور سوم وچهارم مجلس خبرگان اظهارداشت :ماپیرو امامی هستیم که در سن نه سالگی به امامت می رسد ودر زمان خود تمامی دانشمندان را مات می نماید واین برای همه ما افتخار است.
حجت الاسلام پژمان به ویزگی های ان امام اشاره کرد و افزود : یکى از القاب آن حضرت «تقى‏» است و این به خاطر جلوه و ظهور خاصى است که تقواى الهى آن امام همام در اجتماع ‏آن روز نموده و جهانى از پاکى و عفاف و تقوا را فرا راه ‏دیدگان قرار داده بود و الا تمامى معصومین بر خوردار از صفت‏ تقوا و عصمت الهى هستند.
پژمان ضمن اظهار خوشحالی از اینکه از سلاله پاک حضرت زهرا هستند عنوان کرد:جای بسی تاسف هست که ماها لیاقت پذیرایی از زوار امام زاده علی(ع)را نداریم .

وی افزود: در اجرای کارهای امام زاده علی (ع)عده ای کار شکنی می کنند واز پیشرفت کارها ممانعت می نمایند که در حال حاضر همه شاهد هستید که امروز جهت اجرای مراسم باکمبود جامواجه هستیم .
سیدفرج الله پژمان در ادامه به کارشکنی های اداره میراث فرهنگی هم اشاره ای داشتند وافزودند :مردم در جریان باشند که در ساخت حسینیه برای زوار اداره میراث فرهنگی ممانعت کردند، در کلنگ زنی ساخت محوطه امام زاده علی(ع) که اداره میراث فرهنگی خود در روز اجرای پروژه حضور داشتند برای شروع کار پیمانکارکارشکنی هایی صورت گرفته ودر حال حاضر کار تعطیل است.
درادامه حجت الاسلام  فلاحیان درسخنانی اظهارداشت:در زمانی که دشمنان  به امام رضا(ع)فشار می اوردند و می گفتندچه کسی جانشین شما می شود وبا شبه انداختن بین مردم خلافت عباسی، قصد دورکردن مردم را از اسلام وامام داشتند  امام جواد(ع)توانست با پاسخ به همه سوالات تمامی دانشمندان زمان خود را مات و بااین عمل امامت خود را برای همه ثابت می نماید .
دومین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افزود : استراتژی عباسیان این بود که برای حفظ حکومت همه مخالفان را سرکوب کنند و از میان ببرندو تصورشان این بود که با سرکوبی و کشتار و ترساندن مردم می توانند راحت حکومت کنند.

عضودور سوم وچهارم مجلس خبرگان درادامه گفت:خلافت عباسی برهمین اساس امام جواد(ع) را دوباره به بغداد احضار کرد وچون نمی توانست ببیند ان حضرت از مدینه بر شیعیان و مسلمانان نظارت دارند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند عاقبت ایشان رابه شهادت رساند.

فلاحیان بااشاره به کشته شدن شهید حججی به دست داعش عنوان کرد :فرق شیعیان در تقواست وهمانطوری که امریکا از وجود ایران احساس خطرمی کند وداعش را به وجود اورند که با کشتن شهید حججی ها مردم ما را بترساند بداند که کور خوانده وهرروز وحدت مابیشتروتقوای الهی راپیشه خواهیم کرد .
نماینده دودور مجلس خبرگان اظهار داشت :دنیار محل گذر هست وبرای اخرت خود در این دنیا توشه اماده کنید نه اینکه بادست خالی سفر کنید .

حجت الاسلام فلاحیان گفت:در حال حاضر در اروپا اگر می بینید که بارش زیاد هست بدانید که انها طلبکاری خود رادر این دنیا می گیرند که در اخرت طلبکار نباشند.
در پایان این مراسم مداحی وسینه زنی توسط کربلایی محمد پور مداح اهل بیت صورت گرفت ومردم دررسای امام جواد(ع)عزاداری نمودند.

گزارش وتصاویراختصاصی خبرنگارصدای جنوب:کیانی باوند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت