پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 شهریور 1396 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 22666

شرحی از خدمات موسسه اموزشی قلم چی شهرستان چرام در١٢سال اخیر

شرحی از خدمات موسسه اموزشی قلم چی در١٢سال اخیر و دلایل موفقیت دانش آموزان، ۴دلیل عمده و اصلی باعث موفقیت و دستیابی دانش آموزان می باشد،که رعایت اولویت بندی آنها الزامی میباشد.

 

١-محیط، که در وهله اول شامل پدر و مادر میباشد که بیشترین نقش را در موفقیت دانش اموزان دارد و خانوادهای موفق،معمولا مواردی مانند گفتگو پیرامون مسائل اصلی،و نه پیرامون مسائل سطحی و اخبار منطقه ای رو رعایت میکنند و از طرح مسائل بی مورد مانند قیاس فرزندانش خودداری کرده و فرزندان را در انتخاب رشته آزاد گذاشته و پیگیر ناکامیهای شخصی خود در درون فرزندانشان نیستند و محیطی امن و ارام و بدور از تنشهای قومی و قبیله ای را برای فرزندانشان مهیا میکنند.

٢-تلاش و انگیزه(هدف)؛که سوال اساس اینست که کدام یک مقدم است ،کمی که فکر کنم به سوالات اساسی بشر مانند اینکه اصل بر ظاهر است یا باطن،و یا اینکه اول مرغ بود یا تخم مرغ؛و یا اینکه اصل بر کیفیت است یاکمیت؛کمی که دقیقتر بنگریم میبینیم که ما در شروع تحصیلات ابتدایی،هیچگونه ذهنیتی نسبت به هدف نمره و نتیجه و نمره بیست نداشتم،بلکه در ابتدا تلاشی انجام داده و مورد تشویق قرار گرفتیم و کم کم این سیر شروع شد،که #جان لاک نیز به این موضوع اشاره میکند و در تعبیری سادتر ،هدف بدون تلاش،رویاست.

٣-مهارتهای شناختی و فراشناختی؛که علمی نو و جدید و کارا در قیاس با علوم مدیریت و روانشناسی محسوب میشود که به اسم لاتین #متاکاگنیشن شناخته میشود و در تعبیری ساده باید بگویم که ما باید دانشهای ضمنیمان(پنهان)در رابطه با نقات قوتمان را کشف کرده و آن را برای نقاط ضعف مرتبط با قوت بکار برده و با این تکنیک مسیر پیشرفت را طی کرده و به موفقیت دست یافت.

۴-آخرین راهکار موفقیت چیزی نیست جز آیتم،منابع که مواردی مانند ،معلم،کتب کمک آموزشی،مدرسه،کتب کمک آموزشی،مشاور را شامل میشود که بر اساس تحقیقات انجام گرفته،آیتمی به نام منابع اگر در بهترین حالت اجرا باشد فقط ٣٠درصد موثر میباشد،که این ایتم با توجه به تجربه ای که دارم در محیط محل سکونت ما بیشتر از ده درصد نمیباشد،و این موضوع به شکلی دیگر نیز اثبات شده و انهم به این شکل که ،دانش اموزان برتر امسال و سالهای قبل ،را که از نزدیک کارشان را مورد بررسی قرار داده ام ،یا از هیچ کلاس کمک آموزشی استفاده نکرده اند و یا به صورت مبحثی و آنهم در نقاط ضعف استفاده کرده اند،و از خرید کتب کمک اموزشی حجیم و سنگین و چند منبعی بودن به شدت پرهیز کرده اند؛و جالب است بدانیم طبق آمار تخمینی که بدست آورده ام؛هر ساله در شهرستان چرام،مبلغی در حدود۵٠تا١٠٠میلیون صرف شرکت در کلاسهای کمک آموزشی میشود،که متاسفانه کمترین میزان خروجی را دارد.

آماری که ارائه میدهم،کمی رو از سازمان علوم پزشکی استان استخراج کردم و بقیه نیز اسنادش در بایگانی موسسه موجود است.

٣٨از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میگذرد،در ٢۶سال اول که کانون در شهرستان چرام افتخار همکاری نداشت،ما در رشتهای پرطرفدار مثل پزشکی و دندان و دارو،فقط١٠نفرپذیرش داشته ایم که به عبارتی به ازای هر سال میشود،چهاردهم نفر؛اما در ١٢سال اخیر که کانون قلم چی افتخار خدمت در شهرستان چرام رو داشته،تا امروزموفق به کسب قبولی در رشته های فوق،به تعداد٢۶نفر شده است،که به ازای هرسال،میشه٢نفر قبولی.

لذا اگر عدد دو رو به چهاردهم تقسیم کنیم میشود،پنج،پس با این حساب کانون موفق شده که آمار قبولی در رشتهای پرطرفدار رو،پنج برابر تسریع ببخشد.

و در آخر بایدعرض کنم که کانون تا امروز۴٣رتبه زیر هزار و سه رتبه زیر١٠٠رو به جامعه فرهنگی چرام معرفی کرده و جا دارد که همینجا از تمامی دانش آموزان دیروز و کارآفرینان امروز تشکر داشته و موفقیتشان را تبریک بگویم.

اما کانون در خصوص کارهای عام المنفعه و خیر خواهانه نیز کمکهای بسیار کرده و در سال٩۴سه مدرسه پیش ساخته به مناطق مازه کره ،ماندون و سرفاریاب،اهدا کرده و شایان ذکر میباشد که کانون قلم چی چرام در ١٢سال اخیر تقریبا۶٠٠دانش اموز بی بضاعت رو با همکاری فرمانداری،کمیته امداد و بهزیستی شهرستان،جذب و تحت پوشش خود قرار داده که تا امروز حدود ده درصد از این دانش اموزان در رشتهای پرطرفدار مو فق به کسب رتبهای عالی شده اند.
و در پایان باید از آموزش و پروش شهرستان چرام،رئیس و معاونان و مسئولین حسابداری و کمیته امداد و بهزیستی ،مدیران مدارس قدیم و جدید کمال تشکر رو بابت همکاریشان در سالهای اخیر داشته باشم.

و خصوصا خردمند ،مدیریت جوان و محترم اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان چرام کمال تشکر رو داشته باشم،چرا که اولین مدیر فرهنگی و هنری شهرستان چرام میباشد که خود شخصا در این مراسم حضور پیدا کرده و پیگیر تحت پوشش خبری قرار دادن این جشن شده است،باشد که در سایه این افکار بزرگ،شهری فرهیخته و اباد داشته باشیم.

حامداکابر مدیرموسسه اموزشی قلم چی شهرستان چرام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت