پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مهر 1396 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 22698

استاندار لرستان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

عجله ای برای تغییرات مدیریتی در لرستان نداریم/بومی بودن را اولویت قرار خواهیم داد

استاندار لرستان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارکرد:مدیران نگاه فرابخشی داشته باشند و ما درزمینه تغییرات مدیریتی عجله ای نداریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار لرستان گفت: در تغییر مدیران، بومی بودن را اولویت قرار خواهیم داد.
به گزارش صدای جنوب، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران و در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان این که اصل بر تغییر نداریم و با همه کار می‌کنیم، تصریح کرد: اگر جایی نیاز به تغییر داشته باشد قطعاً تغییر خواهیم داد اما عجله‌ای برای آن نداریم چون همه مشکلات با تغییر حل نمی‌شود.
وی با بیان این که بومی‌گرایی خوب است ولی اصل نیست، افزود: اصل بر شایسته‌سالاری و داشتن ویژگی‌های عمومی است ولی بومی بودن را اولویت قرار خواهیم داد.
استاندار لرستان همچنین با بیان این که شناخت خوبی از استان لرستان دارم، ادامه داد: موارد عمومی استان را می‌شناسم ولی مصادیق را باید بیشتر بررسی کنم اما کلیات حاکم بر استان، استعدادها، مشکلات، فرصت‌ها و تهدیدهای استان را به‌خوبی می‌شناسم.
خادمی افزود: خروجی همه کارها باید به توسعه بیانجامد اما در حوزه‌هایی مثل آب، تقویت صنایع و کشاورزی باید کارهای زیادی انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این کارها باید موضوع آسیب‌های اجتماعی را به‌عنوان مسئله اساسی قرار دهیم و نیازمند فعالیت چشم‌گیر در این زمینه هستیم.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که یکی از چالش‌های اساسی کشور بحث بیکاری است، افزود: رفع بیکاری با سرمایه‌گذاری و رفع موانع برای سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد بنابراین باید به این نتیجه برسیم و بپذیریم، سرمایه‌گذاری تنها راه‌حل مواجهه با بحث بیکاری است.
خادمی با بیان این که اولویت ما، راه‌اندازی واحدهای موجود، فعال نمودن واحدهای نیمه راکد، بهره‌برداری از واحد نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت واحدهایی که نسبت به ظرفیتشان کمتر تولید می‌کنند، اظهار داشت: البته فعال کردن به هر قیمتی نیست چراکه بعضی‌ها اهل این کار نیستند و نمی‌توانند واحدشان را فعال کنند، برخی فنّاوری‌شان قدیمی است و  نمی‌توانند رقابت کنند و برخی نیز بازار ندارند و باید برای آن‌ها در خارج از استان بازار فروش پیدا کرد.
وی افزود: ما در مقابل مابقی واحدها مسوول هستیم که آن‌ها را فعال کنیم و برای مشکلات و موانع آن‌ها قدم برداریم.
استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود با بیان این که موضوع صدر فولاد پیچیده است، اظهار کرد: برخی از منابع برای این واحد دریافت شده اما یا خوب هزینه نشده و یا بهره‌وری‌اش کم بوده است.
خادمی گفت: رکود اقتصادی نیز در بازار آن تأثیر گذاشته است و موجب بدهکاری‌هایی همانند بدهی به واحدهای خدماتی در استان شده است.
وی عنوان کرد: برای حل موقت مشکل این واحد قرار شد تمام دستگاه‌هایی که از این واحد مطالبه دارند روند پیگیری‌های خود را متوقف کنند و همکاری با سرمایه‌گذاران جدید صورت گیرد.
استاندار لرستان افزود: تعدادی سرمایه‌گذار برای اجاره خط تولید این واحد تولیدی اعلام آمادگی کرده‌اند و باید با آن‌ها برای رفع مشکل کارخانه همکاری کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت