پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مهر 1396 ساعت 05:07:: شناسه خبر: 23009

تقدیر استاندارکهگیلویه وبویراحمد از مدیران حوزه کشاورزی استان/

احمدی:کار در بخش کشاورزی پیشران توسعه، اشتغال و تولید است

کهگیلویه وبویراحمد با آب فراوان، خاک غنی، منابع طبیعی این ثروت و سرمایه تجدید ناپذیر و بکر که عوامل و وجه ممیزی تاثیر گذار در رشد اقتصادی است باید به نحو مطلوبتری مدیریت و بهره برداری شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کار در بخش کشاورزی را پیشران توسعه، اشتغال و تولید می دانم و  منابع آبی، خاکی و طبیعی ثروت اصلی استان است وباید در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار بگیرند.
به گزارش صدای جنوب،علی محمداحمدی در دیدار مدیران حوزه کشاورزی استان، افزود: جهاد کشاورزی و زیربخش های آن مجموعه تاثیرگذار استان با برنامه ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت ها و توجه به زیرساخت ها  با مدیریت اصولی و تخصص همه توان خود را در ایجاد ارزش افزوده بکار گیرد.
وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد با آب فراوان، خاک غنی، منابع طبیعی این ثروت و سرمایه تجدید ناپذیر و بکر که عوامل و وجه ممیزی تاثیر گذار در رشد اقتصادی است باید به نحو مطلوبتری مدیریت و بهره برداری شوند.
استاندار تصریح کرد: منابع طبیعی این ثروت، سرمایه بزرگ و مزیت مطلق و تجدید ناپذیر این استان که به دلایل ریزگردها، مهاجرت های بی رویه، عدم صیانت و حفاظت و بهره برداری اصولی و یا بعضا مدیریت ناصحیح، نامسئولیتی، بی مهری و ناآگاهی از آن به سمت تخریب و نابودی کشیده می شود، باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت حساب شده وارد چرخه اقتصادی استان گردد.
احمدی به منابع حیاتی آب و ساختارهای آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده شده یا بهره برداری اصولی از این منابع استراتژیک به خوبی انجام نشده و مسئله آب و سازه های مخزنی و بهره گیری از روان آب ها قطعا برنامه نوین استان خواهد بود.
استاندار با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات خوبی که در حوزه جهاد کشاورزی انجام شده، تاکید کرد: برنامه ریزی نو در خصوص تولیدات باغی و زراعی، گیاهان داروئی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت بخشی به آنها با خلق ارزش افزوده به عمل آید.
احمدی با بیان اینکه، در توسعه بخش کشاورزی ریل گذاری و برنامه ریزی جدید و نو برای افق ۵ ساله آغاز شود، تاکید کرد: باز کردن مسیر سرمایه گذار و تسهیل امور در بخش های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات اورگانیک، تسریع در پیشرفت طرح های تولیدی و اشتغالزائی، فرآوری و نگهداری تولیدات بخش های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی نکات لحاظ شده در برنامه باشد.
وی به فرهنگ سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: مسئولین، روحانیون، نماینده گان ولی فقیه در بخش ها و دستگاه های اجرائی در این ربطه همکاری و تاکیدات لازم را داشته باشند.
استاندار به پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و مزیت های بومی هر منطقه در استان نسبت به رونق آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.
استاندار ، اشتغال را مهمترن رکن کاری همه دستگاه های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانست و تاکید کرد: همه دستگاه های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه های خود را بازآرائی کنند.
احمدی تاکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه ها، برنامه پنج ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد اجرا شود.
وی به شناسائی ردیف های اعتباری ملی و دریافت سهم از این اعتبارات با چانه زنی، تاکید کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بودجه ریزی شیوه سنتی دارد با پیگیری در مرکز کشور برای تامین منابع مالی بیشتر نگاه ها به سمت وزارتخانه ها باشد تا منابع اعتباری و مالی در استان.
استاندار یادآور شد: با مدیری که با تمام توان و صادقانه تلاش می کند و زحمت می کشد و با مرام انصافی و اعتدالی به دنبال پیشرفت و توسعه استان و خدمت صادقانه به مردم است، نهایت همکاری را خواهم داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت