پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 مهر 1396 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 23261

عناوین مهم خطبه های نماز جمعه کهگیلویه وبویراحمد/

از بحران سازی جدید آمریکا و اسراییل در عراق تا لزوم برپایی باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی

مراسم نمازجمعه شهرهای کهگیلویه وبویراحمد با محوریت همه پرسی کردستان عراق و ایام عزاداری سروروسالارشهیدان امام حسین(ع) توسط خطیبان برگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه در نقاط مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

نمازجمعه دهدشت/

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: خداوند افراد را با ویژگی خاصی که دارند به عنوان رهبر و امام انسان ها انتخاب می کنند.

امام جمعه دهدشت افزود: ویژگی بعدی امام معصوم بودن است وهمچنین گناه و اشتباهی انجام نمی دهد.

حسینی با بیان اینکه ویژگی دیگر امام داشتن علم لدنی است گفت: امام مستقیما از خداوند علم را یاد گرفته است و پیش انسانی درس نخوانده است.

وی تصریح کرد: صحنه کربلا صحنه عبودیت و تسلیم بودن کامل یک انسان با تمام آن شکوهی که دارد در مقابل خداوند خود است.

امام جمعه دهدشت تاکید کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی باید باشکوه برگزار شود از همه عزاداران و هیئت های عزاداری تشکر می کنم.

حسینی تاکید کرد: مشاوره و آزمایش ژنتیک بسیار مهم بود که در بهزیستی شهرستان راه اندازی شده است و همه دوستان به این قضیه مهم اهمیت دهند.

خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: روز تجلیل از اسرا و مفقودین در پیش است است که باید از این عزیزان قدردانی کرد چرا که ما امنیت و آرامش خود را مدیون این عزیزان هستیم.

حسینی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: به برکت خون این شهدا امروز آمریکا سر به زیر و سرافکنده است.

وی تصریح کرد: امنیت مثل اکسیژن است که حیات یک کشور است و از نیروی انتظامی برای برقراری امنیت تشکر می کنیم.

نمازجمعه یاسوج/

امام جمعه موقت یاسوج گفت: به کار داعش در عراق و سوریه پایان داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش، اظهار کرد: واقعه کربلا درس‌های مهمی به ما داده است.

وی گفت: مداحان و سخنرانان برنامه‌های ماه محرم وطایف سنگینی بر عهده دارند که باید با شناخت کامل از واقعه کربلا، نهضت امام حسین(ع) را مورد تشریح و تبیین قرار دهند.

وی افزود: همچنین باید نذورات تا آن جا که ممکن است بین محرومان و در مناطق محروم توزیع شوند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به همه‌پرسی اقلیم کردستان پرداخت و اظهار داشت: این یک فاجعه جدید در جهان اسلام، که استکبار جهانی آن را طراحی کرده است.

حسینی‌صدر همچنین به کشتار و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: جنایتی بدتر از جنایات اسرائیل در فلسطین توسط بوداییان در میانمار در حال انجام است.

وی در همین خصوص با بیان این که از کشورهای اسلامی انتظار کمک و یاری می‌رود، افزود: هیچ انتظاری نباید از مجامع بین‌المللی در این خصوص داشته باشیم.

وی گفت: به کار داعش در سوریه و عراق پایان داده می‌شود و بدترین جنایات بشری در این دو کشور توسط داعش وابسته به استکبار جهانی شکل گرفت.

حسینی‌صدر از داعش به عنوان تفکری یاد کرد که به فکر بد جلوه دادن چهره اسلام است، افزود: ترامپ به جای این که چنین تفکراتی را محکوم کند ایران را متهم می‌کند در حالی که ایران قربانی اول اقدامات تروریستی بوده است.

نمازجمعه سرفاریاب/

سیدفرج الله پژمان درخطبه های این هفته شهرسرفاریاب بااشاره به سوره ۱۳حجرات عنوان کرد:ملاک وبرتری انسان هاراتقوی دانست نه قوم وقبیله وعشیره .
وی ملاک وانتخاب رفیق را سه چیزدانست واظهارداشت:اونسبت به خداوپدرومادرچه می کندونسبت به رفقای قبلی وفادارهست یانه .
خطیب جمعه سرفاریاب به (علیم خبیر)پایان ایه تاکیدکرد:علیم یعنی می داندوخبیریعنی خوب می داند،اینکه خداوندعلیم وخبیرهست یعنی هم می داندوهم خوب می داندپس ملاک ومعیارتقوی الهی است.
پژمان به شهادت سرداران رشیداسلام اشاره کردوتصریح نمود:سرداران رشیداسلام که شهیدشدندهنوزیادشان باقی است وتاابدباقی خواهدماندچون به سروروسالارشهیدان اقااباعبدالله اقداکردند
وی ادامه داد:راه شهداادامه داردوزنده اندونزدخداوندروزی می خورندواین یکی ازدرسهایی است که بایدازشهدای کربلاایران گرفت.
خطیب جمعه سرفاریاب ضمن تسلیت تاسوعا وعاشورای حسینی چراتاسوعاوعاشورامی گوییم؟اظهارداشت:امام صادق فرمود:روزی که حسین ویارانش درکربلامحاصره شدندواب رابرروی اهل بیت بستندوشامیان برضدانهاگردامدندوبراهل بیت سخت گذشت ویک روزسخت ومصیبت باربرای خاندان پیغمبربودتاسوعای حسینی نام گرفت.
پژمان ادامه داد:روزی که حسین کشته شدوبرزمین افتادویاران اوپیرامون ان کشته شدندازامام صادق (ع)درباره عاشوراسوال شدبه چه جهت روزعاشوراروزغم واندوه می گویند؟درصورتی که پیامبروفاطمه وشهادت علی (ع)وامام حسن (ع)این چنین نیست فرموند:به جهت اینکه روزکشته شدن حسین مصیبتش ازهرروزسنگین تراست بعدازبه شهادت رسیدن امام حسین (ع)دیگرکسی که مایه عزت مسلمانان وتسلی خاطرانهاباشد نماندبارفتن اوگویی همه انهارفتندچنانچه تااوزنده بودگویی همه زنده بود.
سیدفرج الله پژمان به جریان استقلال کردستان عراق اشاره کردوعنوان کرد: امریکا ورژیم صهیونیستی قبلا هم ازاین حمایت هاازجبهه النصره داعش وطالبان کردندامادیدیدچگونه شکست خوردندوپاپس کشیدند.
پژمان تاکیدکرد:موضوع امریکادوگانه وخطرناک است ومردم ومسولین اقلیم کردبایددرک کنندوبداننددرفضای بین المللی کاملاتنهاهستندوهیچ کشورحامی ندارند.
امام جمعه سرفاریاب نسبت به وضع بازاردرایام محرم ابرازناراحتی کردوعنوان کرد:به خاطرسوءاستفاده برخی ازبازاریان که اجناس خودرادراین ایام معنوی محرم چون می دانندکه مردم برای حسین واولادحسین نذروقربانی دارندجنس خودراچندبرابروباقیمت گران به مردم می فروشندواین یک خیانت هست و مسولین مربوطه نظارت کنندوبرخوردلازم رابامتخلفان انجام دهند.

نمازجمعه چرام/

حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه نهضت عاشورا یک مکتب بود که در همه زمان ها و مکان ها حضور دارد،اظهار کرد: برخلاف برخی که می خواهند عاشورا را به یک حادثه تنزیل دهند،برخی از درس های این مکتب که باید شیعه همیشه مورد توجه قرار دهد این است که عاشورا به ما آموخت  پرچم مقاومت،مبارزه ،انقلاب،ایثار و اخلاص در همیشه تاریخ باید بلند نگه داشته شود.

 

امام جمعه چرام،عنوان داشت: و اگر افراد جریان حق دچار تن پروری و دنیاگرایی شوند،آسیب های جدی به ارزش های الهی و دینی وارد می شود.

 

وی،افزود: مکتب حسین (ع) به ما آموخت اگر ارزش های الهی در یک جامعه سقوط کند باید با بذل جان خود در مقابل تمام دنیای کفر ایستاد.

 

حجت الاسلام افشار با تاکید بر این مطلب که فرجام نیک برای اهل تقواست،گفت: وعده الهی است که نور خدا  خاموش شدنی نیست و این وعده برای همه پیروان امام حسین ( ع) است که دیدیم تشییع جنازه جوان رهرو راه حسینی شهید حججی را چه استقبال عظیمی از این سرباز بی سر حسینی کردند.

 

وی،ابراز کرد: عمال آمریکا محسن را مثل اربابش حسین به قربانگاه بردند اما نفهمیدند که خداوند مانند حسین به او عزت می دهد.

 

خطیب جمعه چرام،تصریح کرد: کربلا و مکتب انسان ساز امام حسین به ما آموخت از محاصره نظامی،اقتصادی،شهادت و اسارت نباید ترسید چون بزرگترین معلم این دانشگاه حتی وقتی آب را بستند تسلیم نشد،محاصره نظامی شد با حدود ۳۰ هزار لشکر عبیدالله  بن زیاد با جمع محدودی از یاران اما ایستادگی کرد،رشادت را پذیرفت ولی زور را نپذیرفت.

 

وی،تصریح کرد: دانشگاه امام حسین (ع) به ما یاد داد متوکل های عباس کربلا را شخم زدند تا نام حسین فراموش شود و آب بست قبر مطهر را اما پرچم امام حسین بالاست.

 

حجت الاسلام افشار،ادامه داد: عده ای با نشر شبهات می خواهند ذهن جوانان ما را از حسین دور کنند،کور خوانده اند آنان که به نذورات هیات و مداح هیات اشکال وارد می کنند باید گفت خودتان را خسته نکنید .

 

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی و عبادی این هفته با اشاره به برخی نکات در خصوص هیات های امام حسین(ع)،گفت: مکتب سیدالشهدا به ما آموخت دیانت و سیاست به هم آمیخته است،اینکه دستور داده شد بعد از آب خوردن یزید را لعنت کنید یعنی حتی آب خوردن شیعه هم سیاسی است.

 

وی،خاطرنشان کرد: سیاست به معنای اینکه هیات و حسینیه به تعبیر شهید صدر باید جوانانی برای مبارزه با اسرائیل تربیت کند.

 

حجت الاسلام افشار،گفت: کسانی که به بهانه مقدس بودن کربلا،هیات و حسینیه می خواهند فقط گریه و اشکی باشد و نفی ظلم و سلطه در جلسه هیات نباشد،به نهضت حسینی خیانت کرده اند،چنین تفکری را آمریکا و انگلیس و اسرائیل دوست دارد و حتی حاضرند مخارج چنین هیاتی را پرداخت کنند آنچنان که مخارج شیعه انگلیسی که تناسبی با آموزه های مکتب حسینی مثل جهاد و شهادت طلبی ندارد،را تامین میکنند.

 

وی با اشاره به انحرافاتی که در حال شکل گیری است،متذکر شد: بعضی می خواهند نبرد کربلا را در همان گودی قتلگاه خلاصه کنند در حالی که پهنای نبرد کربلا به بزرگی و پهنای نبرد حق و باطل است،چنین انحرافاتی باعث می شود یزید بوزینه باز غاصب منبر رسول خدا شود و او را خلیفه رسول الله  بخوانند و خواص مدعی سکوت و عوام پیروی کنند.

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام،اظهار داشت: مکتب حسینی می فهماند اگر افق دید را وسیع نکنیم،اگر جمع نشدن حق و باطل را در کنار هم نبینیم انحرافی از جنس سقیفه و بعد کربلا اتفاق خواهد افتاد.

 

وی،افزود: امروز نیز ممکن است در پرتو انحراف گام به گام خواص جامعه و سکوت سلیمان  بن صردها دگرباره امام به قربانگاه رشادت برود،عزاداران حسینی هوشیار باشیم.

 

امام جمعه چرام،گفت: معیار حق شاخص ها هستند نه افراد و اشخاص،کسانی که در آبان ۵۸ لانه جاسوسی را فتح کردند امام راحل آن حرکت راانقلاب دوم نامید اما بعدها برخی این انقلابیون پشیمان شدند،این افراد ملاک نیستند.
حجت الاسلام افشار گفت:اصرار بر محدود کردن انقلاب اسلامی به دهه اول انقلاب،آرزوی انسان ها و انقلابیون عافیت طلب است

 

وی افزود: تحلیل سیاسی داشته باشیم چون دین داری منهای بصیرت عامل گمراهی است گریه بر امام حسین و جلسه روضه تشکیل دادن بدون  اعلان برا‌ئت از فتنه ۸۸ وهتاکان پرچم حسینی نشانگر نفاق است گریه بر امام حسین  اما بدون موضع گیری در فتنه ۸۸ و ساکت فتنه بودن مثل سعد ابن ابی وقاص ها استکه امام علی در حق او فرمود خذلوا الحق حق را پایمال کرد.

 

افشار اضافه کرد:باید افق دید عزادار حسینی نابودی اسرائیل باشد وجوان در تراز مجلس حسینی کسی است که با دنباله روی از ولایت این اموزهایی  که گفته شد دنبال کند.

نمازجمعه سی سخت/

امام جمعه سی‌سخت گفت: همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان تاکتیک امریکا و استکبار جهانی برای بحران سازی در عراق است.
به گزارش کبنا از سی‌سخت، حجت‌الاسلام مصباح نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: تقارن ایام محرم الحرام و شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) با هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد به همه پرسی کردستان عراق اشاره کرد و افزود: همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، تاکتیک جدید آمریکا برای بحران سازی در عراق و زمینه سازی برای تحکیم حضور نظامی آمریکا و افزایش مداخله‌گری این کشور در فضای پسا داعش است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران، ادامه داد: سخنان آقای ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بسیار سخیف و از زبان یک آدم سبک‌مغز، جنگ‌طلب، دروغ‌گو و فریب‌کار بیان شد.

امام جمعه سی‌سخت رئیس جمهور آمریکا را فردی عصبانی و پدیده‌ای جدید دانست که محبوبیتش در کشور خود نیز از درصد کمی برخوردار است.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت