پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آبان 1396 ساعت 07:08:: شناسه خبر: 25271

زائرین اربعین واکسن هپاتیت A تزریق کنند

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین، گفت: زائرین بهتر است قبل از مسافرت واکسن هپاتیت A تزریق کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

زائرین اربعین واکسن هپاتیت A تزریق کنند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در راهپیمایی اربعین، گفت: زائرین بهتر است قبل از مسافرت واکسن هپاتیت A تزریق کنند.
دکتر سید مؤید علویان :مهمترین راه انتقال این بیماری از طریق آب وغذای آلوده است؛ زائرین باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا مبتلا به این بیماری نشوند.
هپاتیت A یک ویروس بوجود آورنده التهاب کبد است که از فرد به فرد دیگر و از طریق مدفوع آلوده یا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود.
میزان شیوع آن ارتباط مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد.در کشورهایی که به دلایل مختلف از جمله جنگ زیرساخت های بهداشتی از بین رفته و کشور در شرایط بهداشتی خوبی قرار ندارد بروز این بیماری افزایش می یابد که عراق و یمن از جمله این کشورها هستند.
زائرین ضمن رعایت نکات بهداشتی در حین راهپیمایی قبل از مصرف مواد غذایی دست های خود را با آب و صابون بشویند و فقط از آب بطری های یکبار مصرف یا آب جوشانده استفاده و از مصرف غذاهای خام یا نامطمئن خودداری کنند. همچنین هنگام مصرف میوه علاوه بر شست وشوی مناسب، میوه ها را پوست کنند.
خستگی، بی اشتهایی، ضعف، سردرد، شکم درد، تب، تهوع و استفراغ، درد مفاصل و گاهی اسهال و خارش، تغییررنگ چشم ها و پوست به زردی است که معمولا دو هفته به طول می انجامد از علائم بالینی این بیماری است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت