پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 آبان 1396 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 25585

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی:

اختصاص ۱۰ میلیاردتومان برای مشاغل خانگی در کهگیلویه وبویراحمد/ نرخ بیکاری در کهگیلویه بالاتر ازمیانگین استان است

گودرز رحیم نژاد از اختصاص ۱۰ میلیاردتومان برای مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: سهم شهرستان کهگیلویه در مشاغل خانگی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

پایگاه خبری صدای جنوب :

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کهگیلویه با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست دستگاه های متولی ازجمله اداره کارورفاه اجتماعی ،جهادکشاورزی و میراث فرهنگی گزارشی از میزان اشتغالزایی خود در سال جاری بیان نمودند.

در ادامه معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمددر این جلسه طرح کارورزی را مختص دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها عنوان و اظهار داشت: مدت تعیین شده برای دوره کارورزی ۶ ماه است اما برای شهرستان‌های چهارگانه تا ۹ ماه قابل افزایش می‌باشد.

 گودرز رحیم‌نژاد با بیان اینکه دو هزار و ۱۸۴ نفر از شهرستان کهگیلویه در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۱۲۶ نفر مرد و مابقی خانم هستند.

وی کارگاه‌های ثبت شده استان در سامانه کارورزی را ۳۶ کارگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان کهگیلویه ۳۱ کارگاه برای ثبت‌نام در این سامانه اعلام آمادگی نموده‌اند.

رحیم‌نژاد سهمیه پیش‌بینی شده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در طرح کارورزی را ۳۰۰ نفر دانست و بیان اینکه این عدد به صورت شناور است؛ گفت: در صورت افزایش متقاضی سهمیه این شهرستان‌ها بیشتر خواهد شد.

این مسئول از تشکیل ۱۵ تعاون روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: مردم می‌توانند با حضور در این تعاونی ثبت‌نام و شاغل شوند.

وی از اختصاص ۱۰ میلیاردتومان برای مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: سهم شهرستان کهگیلویه در مشاغل خانگی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گفته رحیم‌نژاد سقف هر نفر در مشاغل خانگی ۱۰ میلیون تومان است.

 معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری در استان را ۱۲٫۹۶ درصد عنوان و افزود: این درصد در شهرستان کهگیلویه ۱۳ و یک‌دهم بوده که از نرخ استانی بیشتر است.

وی ظرفیت‌های کهگیلویه در زمینه‌های مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌گرفتن درست از این ظرفیت‌ها می‌توان نرخ بیکاری را در این شهرستان کاهش داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت