پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آذر 1396 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 28146

درخطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد:

از توصیه معنادار به استاندار با ضرب المثل «تا مال مه ای واره اره من ای داره» تا کنایه به شورای شهر با ضرب المثل « بی غار وملانجف که چوب تر کشی »

امام جمعه قلعه رییسی اظهارداشت:درد قلعه رییسی و مشکلات این شهر یک کلمه است که در قالب ضرب المثلی بیان میکنم، امیدوارم مشاوران استاندار این ضرب المثل را برای ایشان ترجمه کنند «تا مال مه ای واره اره من ای داره».

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

امام جمعه قلعه رییسی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

به گزارش صدای جنوب،حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اشاره و در ادامه هم به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی اشاره و آنها را تبیین کرد.

صلواتی به مساله قدس و فلسطین اشاره و یادآور شد: مساله قدس و فلسطین یک مساله اعتقادی و رمز عبور مسلمان و خط مقاومت و رسیدن به پیروزی واقعی مساله فلسطین است و تمام دنیای غرب و استکبار و آمریکا همه به دنبال این هستند که رژیم غاصب صهونیستی را نجات دهند و همه جنگ ها و اختلاف ها بخاطر نجات این غده سرطانی است.

وی تاکید کرد: همه اتفاقاتی که در خاورمیانه در حال رخ دادن است و همه طراحی و برنامه های دشمن نتوانست اسرائیل را نجات دهد و نتوانست امنیت اسرائیل را تامین کند و این کار ترامپ آخرین ضربه بر پیکره اسرائیل است و از روی عجز و ناتوانی است.

امام جمعه قلعه رئیسی به خاموش شدن فتنه بزرگ در یمن اشاره و اضافه کرد: علی عبدالله صالح به دنبال ضربه ای تاریخی بر پیکره یمن بود و اتحاد و همبستگی یمن را نشانه گرفته بود و به دروغ و نفاق گونه در بین ارتش یمن و انصارالله قرار گرفت و دستور داد نیروهایش تمام مراکز را تصرف کند و آماده مذاکره با عربستان و امارات است و هدفش ضربه زدن به انصارالله و یمن بود و عاقبت این خیانت هم دامان خودش را گرفت و کشته شد.

صلواتی از قاضی چاروسا حجت الاسلام انصاری در جهت حمایت از محیط زیست تشکر کرد و گفت: از قاضی محترم چاروسا به دلیل حکم و حمایت از محیط زیست که جلوی صید جانوران بی گناه را گرفتند جلوه آداب و رسوم غلط را گرفتند صمیمانه تشکر می کنم و اعلام می کنم در باب دیگر موضوعات امروز استان ما نیازمند چنین احکامی هستیم که از این خلاقیت تشکر می کنم و از مدیر کل دادگستری استان می خواهم از حاج آقا انصاری در مورد این حکم تقدیر کنند.

وی به تیراندازی در مراسمات عروسی و اموات اشاره و بیان کرد: تیراندازی در مراسمات اموات و عروسی هم خلاف قانون و هم کار عبث و بیهوده است و هیچ فایده ای ندارد و از نیروی انتظامی می خواهیم که با چنین افرادی که در مراسمات اقدام به چنین حرکتی می کنند برخورد شدید کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی از فرماندار کهگیلویه نیز  به دلیل اختصاص اعتبار به مرکز دارالقرآن شهر قلعه رئیسی تشکر کرد و خواستار توجه مسوولان به پروژه های فرهنگی شد.

صلواتی در ادامه به گرانی نفت و قطعی برق و آب شهر قلعه رئیسی اشاره کرد و گفت: درد کجاست ؟ چرا وضعیت شورای شهر اینچنین است؟چرا این شهر و این منطقه روی خوش نمی بیند؟ درد این یک کلمه است که در قالب ضرب المثلی بیان میکنم امیدوارم مشاوران استاندار این ضرب المثل را برای ایشان ترجمه کنند «تا مال مه ای واره  اره من ای داره».

وی در پایان خطاب به اعضاء شورای شهر گفتند : امیدواریم شورای شهر کاری نکنند که ضرب المثل« بی غار وملانجف که چوب تر کشی » در بین مردم عادی شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت