پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1396 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 29409

آیین تجلیل از برگزیدگان استانی بخش کشاورزی برگزار شد+ تصاویر

صبح امروز باحضور مسیولان مختلف استانی از برگزیدگان کشاورزی دریاسوج تجلیل شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم‌تجلیل از برگزیدگان استانی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف زراعت، دام و طیور، شیلات، باغبانی و طرح‌های تولیدی گلخانه‌ای روز یکشنبه با حضور علی محمد احمدی استاندار و جمعی از مسیولان و بهره برداران‌بخش کشاورزی در سالن ترویج جهادکشاورزی  برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: این افراد و بهره برداران در شرایط سخت کم آبی و خشکسالی و با ایجاد روش‌های نوین و خلاقیت و پشتکار در بخش‌های گوناگون سهمی تعیین کننده در رونق بخش کشاورزی استان داشته‌اند.

جعفرگوهرگانی افزود: سه نفر از این کشاورزان که حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند روز دوشنبه هفته جاری در مراسمی با حضور رئیس جمهوری و مقامات کشوری تجلیل خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای این نهاد در سال زراعی ۹۵-۹۶ نیز میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان اعم از بذری و سیلویی در استان را افزون بر ۷۸ هزار تن ذکر کرد.

وی افزود: ۶۹ هزار تن از این میزان گندم سیلویی و حدود ۹ هزار تن نیز گندم بذری بوده است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم تا حدود ۲ سال آینده را دارد خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و اراضی کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.

گوهرگانی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت ۷۱۳ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۸۵ هزار تن دانست و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش ‌از پیش کشاورزان امکان تحقق و تأمین ۱۰۰ درصد مواد غذایی در استان وجود دارد.

گوهرگانی سطح زیر کشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان را نیز به ترتیب ۸۲، ۲۴ هزار و ۲۰۰ و ۳۰ هزار هکتار ذکر کرد.

وی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی توسعه بخش کشاورزی میزان تولید محصولات زراعی و باغی در استان سالانه افزون بر یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

گوهرگانی میزان تولید سالانه انواع محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۸۵۰ هزار تن است.

وی افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد این محصولات به مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد.

برپایه گزارش صدای جنوب در این مراسم  اقایان سعید طاهری در  بخش دام(پرواربندی گوساله) حبیب قائمی در بخش زراعت(تولیدکننده بذربا عملکرد۳/۸تن در هکتار دیم و۵/۲۰۰تن درهکتار آبی با سطح زیر کشت ۱۱هکتار)و همچنین  جهانشیر عزیزی در  بخش زراعت(عملکرد۷/۵تن در هکتاربا سط زیرکشت ۵هکتار گندم آبی)کشاورزان  شهرستان کهگیلویه از جمله این افراد برگزیده بودند.

خبردرحال تکمیل است…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت