پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 دی 1396 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 29466

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مراسم معارفه سید ضیا هاشمی برگزار شد

سید عباس صالحی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه محمد خدادی و سید ضیا هاشمی مدیران عامل سابق و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: برای من امروز توفیق و افتخاری بزرگی است که در خدمت مدیران و کارکنان یک سازمان باشم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دوره رسانه های یکطرفه به پایان رسیده، گفت: ایرنا از لحاظ گستره فعالیت و نوع کار در داخل و خارج کشور، دارا بودن دفاتر مختلف خارجی و داخلی و نیز صدها خبرنگاری که اخبار و محصولات خبری تولید می کنند، در میان سایر رسانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه محمد خدادی و سید ضیا هاشمی مدیران عامل سابق و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای من امروز توفیق و افتخاری بزرگی است که در خدمت مدیران و کارکنان یک سازمان باشم.
وی افزود: بدون شک سابقه ۸۳ ساله و این دیرینگی، شناسنامه ای پدید آورده که این سازمان را در میان دیگر رسانه ها منحصربفرد کرده است.
به گفته صالحی، اندوخته و تجربیات دیرینه این سازمان به مانند اندوخته ها و تجربیات ت بدست آمده توسط ملت ها و تمدن ها است که بصورت سرمایه در خود انباشته کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به سابقه دیرینه و بیش از ۸۰ سال دانشگاه تهران نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران نیز از لحاظ مرکز و محل آموزشی در این زمینه منحصربفرد و از سابقون است.
صالحی خاطرنشان کرد: دو مجموعه ایرنا و صدا وسیما از لحاظ رسمیت، تاریخ، گستره فعالیت، نوع کار در واقع دو مجموعه ای محسوب می شوند که پشتوانه آنها قانون کشور بوده و از طرفی از لحاظ گستره فعالیت مشابهتی با هیچ سازمانی در کشور ندارند.
وی افزود: ایرنا از لحاظ گستره فعالی و نوع کار در داخل و خارج کشور، دارا بودن دفاتر مختلف خارجی، استانها، صدها خبرنگاری که اخبار و محصولات خبری تولید می کنند دارای جایگاه ویژه در میان سایر رسانه هاست، از این رو رسانه ها فراوانی در کشور داریم که تنها در چند حوزه و عرصه خاص فعالیت دارند اما این رسانه دارای تنوع فعالیت و گستره آن است که قابل مقایسه با دیگر رسانه های فعال در کشور نیست.
به گفته صالحی، تنوع کار، خروجی های مختلف، ایجاد کانال ها، شبکه های صوت و تصویر، فیلم، تنوع زبانهای در ایرنا باعث شده که این رسانه در نوع کار و حوزه فعالیت مشابهتی با دیگران در نوع کار نداشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه فعالیت ایرنا در عرصه بین المللی هم اشاره کرد و گفت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی خط تماس کشور با خارج از تنها خبرگزاری جمهوری اسلامی بود.
صالحی در عین حال گفت: به تعبیر من دو رسانه ملی در کشور داریم که صدا وسیما و ایرنا هویت و مزیت و امتیاز خاصی در حوزه رسانه های ملی می بخشند.
به گفته وی، همه اینها یکطرف و سابقه ۸۳ ساله ایرنا یک سرمایه مهم این رسانه محسوب می شود؛ خیلی از نیروهای انسانی و پیشکسوت ایرنا اکنون در این سازمان نیستند و به نوعی از آن منفک شده اند اما همواره دلها و قلب این افراد به مانند افراد حاضر برای هویت بخشی و پایداری این مجموعه می تپد.
صالحی اظهار داشت: در طول تاریخ ۸۳ ساله ایرنا افراد و اشخاص مختلفی در سطوح عالی، میانی و کارکنان آن تلاش کرده اند تا این هویت را ساخته و همواره بر ارتقای آن نیز کوشا باشند، از این رو این سازمان به نوعی مدیون این زحمات و تلاش هاست که باید ارج نهاده شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خواست که همواره یک رسانه ارتباطی و گفت و گوی مردم و مسئولان باشد و در عین حال تاکید کرد: شناسنامه و سابقه دیرینه خبری، رسمیت، جایگاه، خط تماس با خارج کشور، منابع و سرمایه های انسانی و… ویژگی هایی هستند که از ایرنا تعریفی خاص و متمایز در میان دیگر رسانه ها ایجاد می کنند.
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی روز دوشنبه در سالن کنفرانس ایرنا برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی استعفای محمد خدادی، روز گذشته(یکشنبه) در حکمی، سید ضیاء هاشمی را به عنوان مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت